4 powody, dlaczego warto działać w Social Mediach. [31/150]

W obecnych czasach posiadanie firmowego fanpage’a w social mediach uznawane jest za MUST HAVE! Pandemia oraz rozwój technologii sprawiły, że wiele przedsiębiorstw przeniosła swoje działania do sieci. Zmieniły się również preferencje zakupowe, bowiem większość z nas postawiła na zakupy przez Internet rezygnując ze sklepów stacjonarnych. Zastanawiasz się jednak czy warto się angażować w prowadzenie fanpage’a?

Przedstawiamy 4 powody, dlaczego warto działać w mediach społecznościowych!

  1. Budowanie wizerunku.
    Prowadzisz firmę, ale Twoja marka nie jest rozpoznawalna wśród szerokiego grona odbiorców? A może dopiero startujesz? Facebook czy Instagram to idealnie miejsce na budowanie wizerunku marki. Pokaż, jakie firma ma wartości, w ciekawy sposób przedstaw całą ofertę i daj się zapamiętać.
    Prowadzisz sklep zoologiczny? Stwórz grupę w której będą rady dotyczące każdego pupila! Social media to ogromne możliwości wizerunkowe. Pokaż, że masz wiedzę i jesteś profesjonalistą.

  2. Bieżąca komunikacja.
    Możliwość komunikacji z naszymi odbiorcami praktycznie 24h na dobę to aspekt, który powinieneś wykorzystać. Nie bój się zadawać pytań – dowiedz się co lubią twoich klienci, co cenią sobie w twojej marce a co według nich można poprawić. Jest to wiedza, która w przyszłości może bardzo zaowocować dla rozwoju Twojej firmy! Nie bój się odpowiadać na negatywne komentarze – wyjaśniaj, komunikuj się! Chęć poznania potrzeb i wyjście do klienta w interakcje sprawi, że stopniowo będziesz budował pozytywną relację na linii konsument – firma.

  3. Nowi klienci.
    Dotarcie do nowych klientów, którzy potencjalnie będą zainteresowani Twoją ofertą jest bardzo trudne. Społeczność Facebooka to ogromna ilość osób – od najmłodszych do najstarszych z różnorodnymi zainteresowaniami. Daje to duże możliwości pozyskania wartościowych leadów, które przełożą się na wzrost sprzedaży. Twoim zadaniem jest dotarcie do takich osób np. poprzez konkurs lub kampanie i skłonienie ich do danej aktywności. Ciekawym rozwiązaniem na pozyskanie nowych klientów są również grupy tematyczne, gdzie wiele osób szuka porady odnośnie danej kwestii. Przykładem może być grupa: ,,Jak urządzić własne mieszkanie – porady i inspiracje’’, na której architekt wnętrz znajdzie osoby, które prawdopodobnie będą zainteresowane skorzystaniem z usługi aranżacji wnętrz.

  4. Precyzyjne targetowanie kampanii.
    Szczegółowe dopasowanie kampanii do odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem wejdą w interakcję to ogromny plus Facebooka czy Instagrama. Serwisy te dają możliwość targetowania reklamy uwzględniając takie aspekty jak: wiek, lokalizacja, zamieszkanie, zainteresowanie, remarketing, aktywność na fanpage czy np. rodzaj używanego urządzenia. Ustawienie odpowiedniej konfiguracji zwiększa szanse na efektywną kampanię, która osiągnie wyznaczony wcześniej przez Ciebie cel.
     

    Prowadzisz firmę i chciałbyś zacząć działać w Social Mediach, ale nie jesteś pewien czy sobie poradzisz? Skontaktuj się z nami i wyróżnij się na tle konkurencji!