Aktualizacja algorytmu Google Page Experience Signals [25/150]

Aktualizacja algorytmu Google Page Experience Signals – co trzeba zmienić i na co zwrócić uwagę?

Jak podają źródła, w maju 2021 roku nastąpi ogromna zmiana w wyszukiwarce Google, poprzez wprowadzenie aktualizacji algorytmu o nazwie Page Experience Signals, która może okazać się totalną rewolucją.

 

Page Experience Signals – na czym polega aktualizacja algorytmu?

Page Experience Signals to dodatkowy element, który będzie mieć wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Głównym celem tej aktualizacji jest możliwość polecenia przez Google witryn, które są najlepsze (pod względem technicznym i wizualnym).

 

 

Na jakich kwestiach należy się skupić, aby zadbać o wygodę użytkowników?
Odpowiedź poniżej.

Należy wziąć pod uwagę takie wskaźniki jak:

  • Największe wyrenderowanie się treści (LCP) – tzn.: czas wczytywania się strony,
  • Opóźnienie przy pierwszym działaniu (FID) – tzn.: czas, jaki mija od startu ładowania do pierwszej interakcji,
  • Skumulowanie przesunięcie układu (CLS) – tzn.: mierzy stabilność wizualną strony

 

Oprócz tego Page Experience Signals uwzględni również:

  • responsywność,
  • bezpieczeństwo przeglądania,
  • protokół HTTPS,
  • brak uciążliwych reklam, które zasłaniają treść.

 

Głównym celem tej aktualizacji jest podniesienie jakości stron, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia, ale nie tylko! W komunikacie na temat Page Experience Signals  można znaleźć informacje o tym, że oprócz jakości równie ważna jest zawartość strony, dlatego w trakcie prowadzenia działań również i tę  kwestię należy wziąć pod uwagę.

Z perspektywy czasu może wydawać się, że na ten moment nie musimy podejmować żadnych działań, ponieważ ten temat jest dosyć odległy (aktualizacja ma nastąpić w maju br.), jednak sugerujemy, aby już teraz rozpocząć pierwsze przygotowania, które będą związane z aktualizacją algorytmu Page Experience Signals, ponieważ może okazać się, że nie starczy nam czasu na wprowadzanie zmian.

 

 

Jak przygotować się do aktualizacji Page Experience Signals?

Rozpocznij od wprowadzania drobnych zmian na stronie m.in:

  • popraw jej nawigację,
  • zadbaj o czytelne menu,
  • zastanów się, czy informacje, jakie znajdują się na stronie głównej są użyteczne.

 

W kolejnych krokach zadbaj o właściwy content.
Twórz treści, które są:

  • rozbudowane,
  • wartościowe,
  • i przede wszystkim zrozumiałe dla Twoich użytkowników.

 

Więcej informacji na temat tej aktualizacji znajdziesz pod tym linkiem:

https://developers.google.com/search/docs/guides/page-experience.

Źródło: https://developers.google.com/search/docs/guides/page-experience.