Biznes w czasie pandemii koronawirusa

Chyba nikt z nas nie zdawał sobie wcześniej  sprawy z tego, jak szybko pandemia zawładnie nie tylko służbą zdrowia, ale również gospodarką. Początkowo ten temat był dla nas zbyt odległy – obserwowaliśmy, jak epidemia sieje spustoszenie w Chinach i liczyliśmy na to, że ta cała dramatyczna sytuacja nas ominie. Niestety tak się nie stało.  

 

Jak się dostosować? 

Od połowy marca sytuacja ekonomiczna większości przedsiębiorstw zmieniła się o 180 stopni. Wielu właścicieli firm musiało zamknąć swoje biznesy, w wyniku czego spora liczba pracowników straciła miejsca pracy. Inni natomiast postanowili dostosować się do panujących warunków. 

Jak więc w obecnej sytuacji prowadzić swój biznes? Jak to robią duże marki? Sprawdź! 

 

1. Przenieś biznes do sieci

Twój sklep stacjonarny został zamknięty? Przez nałożone obostrzenia nie możesz nadal go otworzyć? Przenieść biznes do sieci! Rozpocznij od social mediów! Zacznij ogłaszać się na grupach, a jeśli masz taką możliwość i możesz przeznaczyć część budżetu na stworzenie prostego sklepu internetowego, to zajrzyj do naszej oferty! Stworzymy dla Ciebie prosty w obsłudze sklep internetowy, za pomocą którego będziesz stale zarabiać!  

 

2. Zadbaj o bezpieczeństwo 

W obecnej sytuacji niezwykle ważne jest informowanie swoich konsumentów o przestrzeganiu zasad higieny. Daj im znać, że dbasz o ich bezpieczeństwo i wykonujesz  przeróżne działania, które są związane z dezynfekcją i ochroną. Powiedz im, że przesyłka zostanie dostarczona w odpowiedni sposób. To się teraz ceni! 

 

3. Informuj na bieżąco 

Ze względu na ciągłe zmiany, które dotyczą przepisów, wiele osób nie otrzymuje wszystkich informacji – dlatego pamiętaj, aby stale informować swoich konsumentów. Poinformuj ich za pośrednictwem social mediów o zmianach godzinach pracy lub wyślij im maila z informacją o wydłużonym czasie dostawy, ze względu na spore zainteresowanie Twoim produktem. Nie ma nic gorszego niż oczekiwanie na spóźnioną przesyłkę!  

 

4. Promocje

Zapewne jeszcze przez dłuższą chwilę nie wszyscy klienci będą mogli odwiedzić Twój sklep stacjonarnie, dlatego w tej sytuacji świetnym rozwiązaniem będzie zaoferowanie rabatów lub darmowej przesyłki. Konsumenci chętnie polują na przeróżne kupony rabatowe, dzięki temu zwiększa się prawdopodobieństwo zrobienia zakupów.  

 

Co oprócz tego?  

  • Vouchery – prowadzisz restaurację? Stwórz kupony dla klientów, które wykorzystają  w przyszłości.  

  • Odroczenie płatności – zaproponuj zakup abonamentu: Kup dzisiaj, aktywuj abonament – a pierwsza płatność za 3 miesiące 
  • Nowa strategia – Może to idealny czas na odświeżenie wizerunku Twojej firmy?
    • dodaj nowe zdjęcia
    • daj o sobie znać w social media
    • uaktualnij swoją stronę
    • nagraj filmik ekspercki i wrzuć go do sieci 

 

Zadbaj o wizerunek 

  • Wesprzyj walkę z pandemią 

Case: Mohito – pomoc finansowa 

 

Jakie kanały komunikacji wybrać oprócz social media? 

  • SMS (najlepiej za pomocą masowej wysyłki – np. serwersms.pl 
  • Wiadomość e-mail pojedynczo lub masowo – np. getresponse.pl 
  • Stwórz kampanię w Google Ads i w Facebook Ads 

 

Obecna sytuacja postawiła nas w obliczu wyzwania. Dla wielu przedsiębiorców będzie to test, od którego zależeć będzie dalsze funkcjonowanie ich firmy. Odpowiednim wyjściem z tej sytuacji będzie znalezienie właściwego rozwiązania. W niektórych przypadkach może to być uruchomienie sklepu internetowego, dzięki któremu właściciele nie będą musieli zamykać swojego biznesu.  

Zajrzyj do naszej oferty lub skontaktuj się z nami, a my przygotujemy dla Ciebie wstępną ofertę prostego w obsłudze sklepu internetowego