Czy warto stosować infografiki? [54/150]

Nasze społeczeństwo nie lubi utrudniać sobie życia. Codziennie działamy tak, aby to życie sobie ułatwiać. Podobnie dzieje się w Internecie. Jednym z najpopularniejszych sposobów na przekazanie szerokiej wiedzy są infografiki. Poniżej dowiesz się, czy warto je stosować w komunikacji własnej firmy.

Czym jest infografika?

Aktualne czasy wymuszają na nas ciągły bieg i pogoń za informacją. Natłok z wielu kanałów różnych informacji przestaje być przez nas kodowany. Dlatego, coraz częściej sięgamy po krótkie, ale rzetelne informacje przekazywane w formie graficznej. Infografika zyskuje na popularności i jest doskonałym narzędziem do przekazywania dużej ilości informacji w jednym miejscu, zachowując przy tym przejrzystość przekazu. Więc czym jest infografika? Jest to graficzna wizualizacja treści przy wykorzystaniu szaty graficznej.

Czy jej stosowanie przynosi efekty?

Nie znajdziemy nigdzie konkretnej odpowiedzi, ale w wielu przypadkach zdaje swój egzamin wzorowo! Codziennie poszukujemy różnorodnych informacji, a natłok jaki napotykamy nie zawsze spełnia nasze oczekiwania. Aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania, musimy spędzić dużą ilość czasu na poszukiwaniach konkretnych informacji. Dlatego, coraz częściej wybieramy prostsze rozwiązania, ułatwiające nam proces poszukiwawczy, czyli infografiki.

Jakie zalety posiada infografika?

Infografiki bo o nich mowa posiadają wiele zalet. Jedną z nich jest fakt, że w większości przypadków zawierają wszystkie niezbędne informacje, których poszukujemy. 

Kolejną zaletą jest ciekawsza forma, przyciągająca uwagę. W ten sposób ułatwiamy i wzbogacamy proces komunikacji. Udowodnione jest, że społeczeństwo chętniej przyswaja informację, które poparte są graficznymi analizami lub statystykami. Infografiki są jednym z najlepszych narzędzi do zbierania najważniejszych informacji w jeden format, prosty do zrozumienia.

Pomagają w zrozumieniu informacji. 

Często bywa tak, że słownie nie jesteśmy w stanie przekazać danej informacji ze względu na jej skomplikowaną formę. W takiej sytuacji przedstawienie wiedzy w formie infografiki ułatwia zrozumienie przekazu. Przykładem jest wizualizacja za pomocą zdjęć czy ikon np. podczas tworzenia regulaminów czy przedstawienia różnych procesów. Używając elementów graficznych mamy szansę, że z naszym przekazem zapozna się większa ilość osób.

Przydają się w każdej branży

Zastosowanie infografiki sprawdza się w każdej branży. Dzięki uniwersalnemu zastosowaniu, taką formę, możesz użyć w wielu kanałach komunikacji. Od różnorodnych platform social media po mailing do informacji przekazywanych w formie drukowanej. 

Grafika ponad tekst

Mówi się, że człowiek szybciej przyswaja materiały graficzne od tekstowych. Jednocześnie informacje przekazywane w formie graficznej pozostają dłużej zapamiętane. Człowiek jest w stanie zapamiętać tylko 10 procent przekazu w formie treści, zaś przekazując wiedzę poprzez infografikę przyswajamy 90 procent danych.

Szansa na rozpowszechnienie informacji o naszej firmie

Viral to słowo klucz. Jeżeli nasza infografika przyciągnie uwagę jednego z naszych klientów i przekaże on nasz materiał dalej, zwiększa się szansa na zapoznanie się z naszą infografiką oraz nierzadko również i firmą przez kolejne osoby. Często w takich sytuacjach społeczność szuka źródła, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat danej branży. Dlatego pamiętaj, o zamieszczeniu swojego logo na przygotowanym projekcie. Dzięki temu zwiększysz rozpoznawalność własnej marki i możesz wpłynąć również na wzrost liczby odwiedzin swojej witryny. A jak wiadomo, im dłuższy czas użytkownik spędzi na naszej stronie, tym w rankingu wyszukiwarek będziemy na wyższym miejscu.

Stań się ekspertem

Prezentowanie przez firmę infografik, stawia Cię w roli eksperta. Dzieląc się informacjami i wykorzystując do tego infografiki np. ze statystykami, zwiększamy wiarygodność swojej marki. Czas i wiedza jaką poświęciliśmy na przygotowanie takiej treści często doceniana jest przez odbiorców.

Wykorzystując infografiki mamy okazję pokazać swoją firmę w innym świetle. Aktualnie jest to jedna z ciekawszych form prezentowania treści i najbardziej doceniana przez odbiorców. Plusem ich tworzenia jest różnorodny sposób zastosowania. Jeżeli zastanawiasz się nad wykorzystaniem infografiki w swojej firmie, ale nie wiesz jak ją przygotować, to skontaktuj się z nami! Zaoszczędzisz swój czas i zyskasz grafikę do wielokrotnego użycia dla swojej działalności. 

Kontakt: biuro@studiokreacja.pl