Czy warto wypełnić otrzymany brief reklamowy? [46/150]

Większość firm na początku współpracy przesyła brief, czyli dokument zbierający w jedną całość kluczowe założenia dotyczące działań jakie mają podjąć. Dlaczego na naszą korzyść działa jego wypełnienie? Poniżej znajdziecie odpowiedź!
Bez znaczenia od formy podjęcia współpracy oraz zakresu pracy. Za każdym razem wypełniając brief marketingowy mamy możliwość poinformowania o naszej firmie agencję, dzięki czemu jej przyszłe działania będą dostosowane dla naszej marki.

Brief marketingowy – wygląd 

Na rynku nie ma określonego formatu briefu oraz jego zawartości. Najpopularniejszą formą jest dokument w formie tekstu bądź prezentacji. Bez znaczenia w jakiej formie Ty, jako klient otrzymasz brief ważne, aby znalazły się tam niezbędne informacje, ale o nich poniżej. 

Po co agencje wysyłają brief marketingowy?

Brief to najważniejszy dokument łączący Ciebie z firmą. Najważniejszy pod względem wiedzy jaką możesz dostarczyć wykonawcy. Aby w jak najlepszy sposób mógł „wejść” w Twoją markę i nawiązać z nią relację. Bez niego nie byłoby możliwe osiągniecie założonych celów. Jak wiemy z doświadczenia, marketing nie działa albo w prawo albo w lewo. Każdy wykonawca może podejść do tematu inaczej, a brief ma nakreślić czego oczekujesz. 

Co powinien zawierać brief reklamowy?

Każdy brief jest inny i tego możesz być pewien. Ale każdy łączy to samo, czyli lista pytań i miejsce na Twoją odpowiedź. Najczęściej możesz spotkać się z poniższym zakresem informacji do uzupełnienia, dotyczącym:

  • Twojej firmy,
  • Twoich usług/produktów,
  • grupy docelowej,
  • działań jakie mają być realizowane.

Najważniejsze jest, aby uzupełnić pola odpowiednimi informacjami, zgodnymi z naszą marką. I żeby w ogóle go uzupełnić! Spora ilość potencjalnych klientów porzuca daną rozmowę po przesłaniu dokumentu do uzupełnienia, tracąc szansę na wykonanie takiej pracy jakiej oczekuje od danej agencji. Pamiętaj! Pracownicy nie wiedzą co siedzi w Twojej głowie i często nie znają Twojej marki, daj im więc możliwość zapoznania się z nią i jej przeanalizowania. Jak wyglądają przykładowe briefy? Zajrzyj tutaj:https://studiokreacja.pl/kontakt/

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail