Jak zwiększyć widoczność firmy na lokalnym rynku?

Google Moja Firma to szansa dla przedsiębiorców, którzy chcą być dostępni w sieci, nawet jeśli nie posiadają własnej witryny. Wizytówka zawiera takie dane jak adres e-mail, opis działalności, zdjęcia lub filmy, a nawet opinie użytkowników. To wszystko zwiększa widoczność biznesu w Internecie, przyczyniając się do wzrostu zainteresowania oferowanymi usługami lub produktami.

Dla kogo?

Wizytówki Google są szczególnie ważne dla firm, które prowadzą swoją działalność lokalnie, np. sklepy, restauracje, salony kosmetyczne czy warsztaty samochodowe. Dzięki nim mogą one zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google i przyciągnąć klientów z okolicy.

Zawartość wizytówki

Ale co powinna zawierać wizytówka Google Moja Firma? Oczywiście, adres fizyczny firmy i telefon kontaktowy to podstawa. Ale nie zapomnij także o odpowiednich zdjęciach, godzinach otwarcia, informacjach o świadczonych usługach, sprzedawanych produktach i odpowiedziach na opinie. Skrupulatne prowadzenie wizytówki Google, uzupełnienie danych, a także sprawne udzielanie odpowiedzi na opinie użytkowników skutecznie zwiększa widoczność profilu na mapach i w wynikach wyszukiwania.

Zalety

Korzyści z prowadzenia Google My Business są ogromne. Wizytówka w Google My Business to przede wszystkim widoczność w sieci, co przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie.

Dobrze prowadzona firmowa wizytówka w Google pozwala:

  • zwiększać ruch,
  • budować rozpoznawalność,
  • łatwiej znaleźć siedzibę firmy,
  • eksponować dane kontaktowe,
  • bezpłatnie promować firmę w wynikach wyszukiwania i mapach,
  • przedstawić fotografie, które mogą być istotne dla potencjalnych klientów,
  • ujednolicić informacje (adres, kontakt),

 

Wizytówka Google jest potwierdzeniem jakości, co pokazują opinie użytkowników. Przydaje się nie tylko małym biznesom, rozpoczynającym swoją przygodę na rynku, ale jest także dodatkowym źródłem ruchu dla powszechnie znanych, dużych firm.

Statystyki

  • blisko 96% wszystkich wyszukiwań w Polsce odbywa się poprzez Google (*źródło: StatCounter GlobalStats),
  • z map Google do odnajdywania lokalnych firm korzysta aż 86% użytkowników (źródło: Safari Digital „16 Local SEO Statistics That Matter in 2022″),
  • 90% konsumentów sprawdza opinie firmy przed skorzystaniem z jej usług (źródło: Safari Digital „16 Local SEO Statistics That Matter in 2022″)

 

Chcąc zwiększyć widoczność swojej firmy na Google warto popracować nad pozycjonowaniem strony, dodać mapkę dojazdu na stronę internetową, połączyć konto Google Moja Firma z kampaniami Google Ads. 

Google Moja Firma ciągle się rozwija, więc warto śledzić i wdrażać nowe funkcjonalności. Bycie widocznym zarówno w wynikach wyszukiwarki, jak i na mapach jest koniecznością. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojego biznesu w sieci załóż wizytówkę Google Moja Firma i zobacz, jak wzrośnie zainteresowanie oferowanymi usługami lub produktami.

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail