Logo a logotyp - poznaj różnice! | Studio Kreacja Śrem Poznań Warszawa

Pojęcie logo oraz logotypu jest często mylone przez wiele osób. Zebrane informację pozwolą Ci na poznanie różnic pomiędzy każdym pojęciem!

 

Czym jest logo?

Logo to nic innego jak: sygnet + logotyp oraz tagline.

logo, logotyp, sygnet

Stanowi on symbol Twojej marki i wyróżnia Cię spośród konkurencji. Warto zaznaczyć, że logo nie musi składać się z wszystkich elementów (sygnetu, logotypu oraz tagline). Może to być sam sygnet (tak jak w przypadku Air Jordan) lub sam logotyp (tak jak w przypadku Zary).

Co ważne może być elementem całej firmy, marki lub pojedynczego produktu czy usługi.

Cechy logo:
– reprezentatywne,
– spójne z koncepcją marki,
– wyróżniające na tle konkurencji,
– odwołujące się do wartości marki.

 

Czym jest logotyp?

Logotyp jest jednym z elementów logo.

Jest to odzwierciedlenie marki, firmy czy instytucji poprzez tekstową grafikę w formie liter. Logotyp różni się kolorem, fontem czy wielkością i jest elementem identyfikacji wizualnej. Przykładem logotypu może być identyfikacja IKEA, Google oraz zalando.pl ukazane w odpowiedniej dla firmy kolorystyce oraz foncie.

Głównymi cechami logotypu jest:
– spójność kolorystyczna z logo,
– niezmienny font,
– niezmienna wielkości liter czy cyfr,
– oryginalna typografia,
– spójność z ogólną koncepcją identyfikacji wizualnej,
– odpowiedni rozstaw oraz format fontu.

google logotyp

 

Czym jest sygnet?

Sygnet to symbol graficzny, który występuje u boku logotypu.

Jest on również elementem logo i może występować samodzielnie. Decydując się tylko i wyłącznie na sygnet warto pamiętać, aby był on wystarczająco charakterystyczny i bez logotypu był kojarzony z daną marką. W przeciwnym wypadku klient widząc tylko symbol graficzny nie będzie wiedział jaka to marka.  Przykładem zastosowania sygnetu, który pełni rolę logo jest Apple i ich kreacja graficzna jabłka. Odbiorca od razu kojarzy ten symbol z prestiżową marką jaką jest Apple.

apple sygnet

Tagline jako element logo.

Tagline to motto, cytat lub hasło reklamowe, które widnieje w logo. Nie występuje samodzielnie, ale jest dopełnieniem całego logo..

Cechy skutecznego tagline:
– unikatowy,
– konkretny,
– spójny z wizją marki,
– prosty, chwytliwy,
– zapadający w pamięć,
– przedstawiający korzyści lub idee.


Przykładem firm, które w logo używają tagline są: Bytom, Nike czy Biedronka

a) Bytom – sztuka krawiectwa od 1945.

bytom tagline

b) Nike – just do it.

logo a logotyp

 

c) Biedronka – codziennie niskie ceny.

logo a logotyp biedronka

Sprawdź nasze portfolio!