Pojęcie logo oraz logotypu jest często mylone przez wiele osób. Zebrane informację pozwolą Ci na poznanie różnic pomiędzy każdym pojęciem!

 

Czym jest logo?

Logo to nic innego jak: sygnet + logotyp oraz tagline.

logo, logotyp, sygnet

Stanowi on symbol Twojej marki i wyróżnia Cię spośród konkurencji. Warto zaznaczyć, że logo nie musi składać się z wszystkich elementów (sygnetu, logotypu oraz tagline). Może to być sam sygnet (tak jak w przypadku Air Jordan) lub sam logotyp (tak jak w przypadku Zary).

Co ważne może być elementem całej firmy, marki lub pojedynczego produktu czy usługi.

Cechy logo:
– reprezentatywne,
– spójne z koncepcją marki,
– wyróżniające na tle konkurencji,
– odwołujące się do wartości marki.

 

Czym jest logotyp?

Logotyp jest jednym z elementów logo.

Jest to odzwierciedlenie marki, firmy czy instytucji poprzez tekstową grafikę w formie liter. Logotyp różni się kolorem, fontem czy wielkością i jest elementem identyfikacji wizualnej. Przykładem logotypu może być identyfikacja IKEA, Google oraz zalando.pl ukazane w odpowiedniej dla firmy kolorystyce oraz foncie.

Głównymi cechami logotypu jest:
– spójność kolorystyczna z logo,
– niezmienny font,
– niezmienna wielkości liter czy cyfr,
– oryginalna typografia,
– spójność z ogólną koncepcją identyfikacji wizualnej,
– odpowiedni rozstaw oraz format fontu.

google logotyp

 

Czym jest sygnet?

Sygnet to symbol graficzny, który występuje u boku logotypu.

Jest on również elementem logo i może występować samodzielnie. Decydując się tylko i wyłącznie na sygnet warto pamiętać, aby był on wystarczająco charakterystyczny i bez logotypu był kojarzony z daną marką. W przeciwnym wypadku klient widząc tylko symbol graficzny nie będzie wiedział jaka to marka.  Przykładem zastosowania sygnetu, który pełni rolę logo jest Apple i ich kreacja graficzna jabłka. Odbiorca od razu kojarzy ten symbol z prestiżową marką jaką jest Apple.

apple sygnet

Tagline jako element logo.

Tagline to motto, cytat lub hasło reklamowe, które widnieje w logo. Nie występuje samodzielnie, ale jest dopełnieniem całego logo..

Cechy skutecznego tagline:
– unikatowy,
– konkretny,
– spójny z wizją marki,
– prosty, chwytliwy,
– zapadający w pamięć,
– przedstawiający korzyści lub idee.


Przykładem firm, które w logo używają tagline są: Bytom, Nike czy Biedronka

a) Bytom – sztuka krawiectwa od 1945.

bytom tagline

b) Nike – just do it.

logo a logotyp

 

c) Biedronka – codziennie niskie ceny.

logo a logotyp biedronka

Sprawdź nasze portfolio!

Studio Kreacja

Plac 20 Października 4,
63-100 Śrem

Należymy do