Pojęcie logo oraz logotypu jest często mylone przez wiele osób. Zebrane informację pozwolą Ci na poznanie różnic pomiędzy każdym pojęciem!
Czym jest logo?
Logo to nic innego jak: sygnet + logotyp oraz tagline.
Stanowi on symbol Twojej marki i wyróżnia Cię spośród konkurencji. Warto zaznaczyć, że logo nie musi składać się z wszystkich elementów (sygnetu, logotypu oraz tagline). Może to być sam sygnet (tak jak w przypadku Air Jordan) lub sam logotyp (tak jak w przypadku Zary).
Co ważne może być elementem całej firmy, marki lub pojedynczego produktu czy usługi.
Cechy logo:
– reprezentatywne,
– spójne z koncepcją marki,
– wyróżniające na tle konkurencji,
– odwołujące się do wartości marki.
Czym jest logotyp?
Logotyp jest jednym z elementów logo.
Jest to odzwierciedlenie marki, firmy czy instytucji poprzez tekstową grafikę w formie liter. Logotyp różni się kolorem, fontem czy wielkością i jest elementem identyfikacji wizualnej. Przykładem logotypu może być identyfikacja IKEA, Google oraz zalando.pl ukazane w odpowiedniej dla firmy kolorystyce oraz foncie.
Głównymi cechami logotypu jest:
– spójność kolorystyczna z logo,
– niezmienny font,
– niezmienna wielkości liter czy cyfr,
– oryginalna typografia,
– spójność z ogólną koncepcją identyfikacji wizualnej,
– odpowiedni rozstaw oraz format fontu.
Czym jest sygnet?
Sygnet to symbol graficzny, który występuje u boku logotypu.
Jest on również elementem logo i może występować samodzielnie. Decydując się tylko i wyłącznie na sygnet warto pamiętać, aby był on wystarczająco charakterystyczny i bez logotypu był kojarzony z daną marką. W przeciwnym wypadku klient widząc tylko symbol graficzny nie będzie wiedział jaka to marka. Przykładem zastosowania sygnetu, który pełni rolę logo jest Apple i ich kreacja graficzna jabłka. Odbiorca od razu kojarzy ten symbol z prestiżową marką jaką jest Apple.
Tagline jako element logo.
Tagline to motto, cytat lub hasło reklamowe, które widnieje w logo. Nie występuje samodzielnie, ale jest dopełnieniem całego logo..
Cechy skutecznego tagline:
– unikatowy,
– konkretny,
– spójny z wizją marki,
– prosty, chwytliwy,
– zapadający w pamięć,
– przedstawiający korzyści lub idee.
Przykładem firm, które w logo używają tagline są: Bytom, Nike czy Biedronka
a) Bytom – sztuka krawiectwa od 1945.
b) Nike – just do it.
c) Biedronka – codziennie niskie ceny.
Sprawdź nasze portfolio!