4 funkcje marketing automation

4 funkcje marketing automation

 

Czy wiecie, co kryje się pod pojęciem automation marketing? Na czym to polega i jak automatyzacja marketingu może wpłynąć na poprawę naszych wyników sprzedaży? Odpowiedź znajdziecie w naszym wpisie. 

Automatyzacja marketingu to rozwiązanie, które daje możliwość zbierania danych o klientach. Dzięki pozyskaniu takich informacji możemy wykonać szereg działań związanych np. ze sprzedażą w innych kanałach. Automatyzacja marketingu internetowego pozwala nam tworzyć spersonalizowane treści do użytkowników, których dzielimy na różne grupy, aby usprawnić nasze relacje z klientami.

Takie rozwiązanie usprawnia wiele procesów. Automation marketing pozwala automatycznie wykonać naszą pracę związaną ze zbieraniem i analizą danych, dzięki czemu możemy skupić się na strategicznym planowaniu. Program wykonuje szereg zadań za nas, a to usprawnia działanie całej firmy.

Podstawowe funkcje* 

  • Monitoring i analiza zachowania internautów, którzy odwiedzili stronę www 
  • Segmentacja użytkowników np. na osoby, które dodały produkt do koszyka i osoby, które zrezygnowały z koszyka 
  • Wysyłka newsletterów 
  • Tworzenie baz danych

Automatyzacja marketingu – jak to działa?

Automatyzacja marketingu internetowego to bardzo ważne narzędzie, które pozwoli Twojej firmie utrzymać dobry kontakt z klientami. Za sprawą automation marketing możesz przygotować odpowiednie szablony, które dzięki zebranym danym będą reagować w zaplanowany przez Ciebie sposób. 

 

Dobrze funkcjonująca automatyzacja marketingowa ma kilka warstw, na których działa. W łatwy sposób możesz stworzyć cykle, które pomogą oszczędzać Twój czas. Skonstruowanie systemu, który skutecznie i szybko zbiera dane, a następnie je przetwarza, aby działać w konkretny sposób, pozwala także skupić się Tobie i Twoim pracownikom na innych celach.

Automation marketing możesz wykorzystać do tego, żeby Twoi nowi klienci w odpowiednim czasie dostawali informacje na temat Twojej oferty. Następnie ich reakcja będzie poddana analizie, dzięki czemu będzie można danego odbiorcę przyporządkować do konkretnej grupy. Filtry i tagi pozwolą wysyłać spersonalizowane wiadomości, które będą trafiać do potrzeb naszego odbiorcy.

 

Automatyzacja marketingu zbiera dokładne dane na temat wszystkich zachowań naszych klientów i na podstawie tego może tworzyć spersonalizowane oferty. Automation marketing jest także wyposażony w tak ważne funkcje, jak przypominanie subskrybentom o niedokończonej transakcji czy o przedmiotach znajdujących się w koszyku. Za sprawą tych przypomnień możemy uzyskać znacznie większą sprzedaż, a także ponowne zainteresowanie naszą ofertą klienta, który z różnych powodów opuścił naszą stronę.

 

Monitorowanie zachowań Twoich klientów sprawia, że automatyzacja marketingu internetowego przekłada się na konkretne zyski sprzedażowe. To dzięki tym wszystkim danym można wysyłać wiadomości, które zainteresują potencjalnego nabywcę oraz będą dopasowane do jego potrzeb i wymagań. Co więcej, automatyzacja marketingu może działać jeszcze sprawniej przy wprowadzeniu szablonów, które przy użyciu zebranych danych w precyzyjny sposób personalizują wszystkie wiadomości.

Korzyści MA 

  • Podtrzymywanie relacji z klientem 
  • Budowanie baz danych 
  • Segmentacja, targetowanie

 

To tylko kilka korzyści, które według nas są kluczowe. Dzięki automatyzacji marketingu budujemy niezwykle dla nas ważną bazę danych, którą w późniejszym etapie można wykorzystać do podtrzymania relacji i budowania zaufania wśród klientów.

 

Narzędzia 

Na rynku znajdziemy wiele platform, za pomocą których można wprowadzić automatyzację w firmie. Jedną z nich jest www.getresponse.pl, która oferuje skuteczne rozwiązania dla małych i dużych firm. Za pomocą tego narzędzia nasza automatyzacja marketingowa zacznie działać skutecznie i na naszą korzyść. Dzięki automation marketing możemy m.in.: tworzyć newslettery, zarządzać kampaniami online, a oprócz tego targetować listę subskrybentów.   

Jeśli poszukujesz rozwiązania, które pomoże Ci wykonać ważne zadanie w Twojej firmie za Ciebie, abyś mógł skupić się na planowaniu, to automation marketing jest stworzone dla Ciebie! 

*https://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyzacja_marketingu