Anna Federowicz
Anna
Federowicz

O copywritingu zapewne słyszał już każdy. Internet aż roi się od usług w tym zakresie. Jednak pewnie zadajesz sobie teraz pytanie „Czy w mojej firmie potrzebny jest copywriter?”

 

Kim właściwie jest copywriter?

To osoba, która, najprościej ujmując, zajmuje się pisaniem. Wydaje się to banalne, gdyż każdy z nas potrafi ułożyć kilka słów w zdanie. Jednak copywriter zajmuje się pisaniem tekstów, które mają nakłonić Twojego potencjalnego klienta do zakupu, które mają mu zaprezentować w profesjonalny sposób Twoją firmę.

Praca copywritera nie polega tylko na napisaniu tekstu na stronę główną Twojej firmy. Osoba taka musi poznać markę, dowiedzieć się kim jest jej grupa docelowa, jakie produkty czy usługi oferuje firma oraz zrobić rozeznanie w branży i dopiero wtedy w ogóle siada do pisania. Bez tego nie powstanie nic dobrego. Przecież, jako Klientowi, zależy Ci na unikatowym tekście, który będzie skierowany do Twojej grupy docelowej, a nie do wszystkich. Odbiorca musi mieć poczucie, że tekst jest napisany „o nim” i do niego.

 

 

W jakich sytuacjach przydatny jest copywriter?

Tekst to nieodłączny element biznesu. Pojawia się niemal wszędzie: na stronie internetowej, w katalogach produktowych, to opisy produktów w sklepie internetowych czy nazwa Twojej firmy. A więc jak widzisz, zakres działania copywritera jest bardzo szeroki.

To osoba, która wymyśli nazwę dla firmy, stworzy chwytliwy slogan, scenariusz reklamy, zredaguje artykuł na bloga, przygotuje treści na stronę internetową, opracuje tekst do newslettera, katalogu czy ulotki, uzupełni opisy produktów w sklepie, zajmie się przygotowaniem treści do plakatu, billboardu oraz komunikacją w mediach społecznościowych.

Dla copywritera każde słowo ma znaczenie, dlatego nie ma przypadków w jego postępowaniu. Każdy tekst to historia, która ma zaprezentować Twoją firmę i nakłonić do zakupu.

 

 

Korzyści z korzystania usług copywritingu 

  1. Dobry tekst przyciąga na dłużej – dzisiaj, aby zainteresować klienta, najważniejsze jest to, co masz mu do przekazania. Najistotniejsza jest treść. Dzięki temu może on dostrzec w Tobie eksperta, co przekona go do skorzystania z oferty.
  2. Pozycjonowanie – jeśli tekst zainteresuje odbiorców, zatrzymują się oni dłużej na stronie, dzięki czemu jest ona umieszczana wyżej w wynikach wyszukiwania. Lepsza pozycja w Google, to więcej odwiedzin strony, a to przekłada się na liczbę wysyłanych zapytań o ofertę bądź bezpośrednich zakupów.
  3. Budowanie relacji – gdy uda Ci się przyciągnąć odbiorców do swojej strony, fanpage czy swojego bloga, to większość z nich będzie śledziła poczynania Twojej firmy. Dzięki temu wytworzy się relacja z tymi osobami, co zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.
  4. Tworzenie pozytywnego wizerunku, wizerunku eksperta – jeśli chcesz, by Twoi potencjalni klienci zobaczyli w dobie osobę godną zaufania i że Twoje produkty są naprawdę warte zakupu, czym ich możesz przekonać do podjęcia decyzji? Wiedzą, którą możesz się z nimi podzielić. To szczególnie istotne w przypadku firm świadczących usługi np. w marketingu, fitness czy coaching. Chcesz być uważany za eksperta w swojej dziedzinie? Dziel się wiedzą.
  5. Świadomość istnienia marki – dobre slogany zapadają w pamięć niemal natychmiast. Chwytliwa nazwa sprawia, że jeśli pomyślisz o danej kategorii produktowej od razu masz w głowie jakąś nazwę firmy. To wszystko zasługa osób, które stworzyły nazwę czy hasło – copywriterów.

 

 

Ile kosztują usługi copywritera?

Niech Was nie zwiedzie cena. Przeszukując różne portale możemy znaleźć naprawdę spore rozbieżności. Z czego to wynika? Niektórzy nie doceniają swojej pracy lub się po prostu na tym nie znają, oferując usługi za naprawdę śmieszne pieniądze. Ceny copywritingu zaczynają się już od 1 zł!!! Czy myślisz, że za taką kwotę może powstać dobry tekst? Nie sugeruj się ofertą „5 zł za 1000 znaków ze spacją.” Zależy Ci na ilości literek w Twoim tekście czy na jego jakości?

Wartość usługi copywriterskiej wyceniana jest najczęściej indywidualnie w zależności od tego, jaki ma to być tekst i czemu służyć. Podejdź do ofert w Internecie z rozsądkiem. Jeśli chcesz naprawdę dobrego tekstu, który przełoży się na pozytywny wizerunek i wzrost sprzedaży, to zainwestuj w usługę copywritingu.

 

 

 

Jak widać, dobry copywriter może być dla firmy naprawdę ważną osobą w zespole. Od niego może sporo zależeć, jeśli chodzi o wizerunek firmy i sprzedaż. Warto postawić na sprawdzone agencje czy freelancerów, którzy wiedzą jak profesjonalnie napisać treść dla Klienta. Bo dobry tekst może dzisiaj naprawdę dużo dobrego przynieść Twojej firmie.

 

Po co Twojej firmie copywriter?
Artykuł oceniono na: 5 (3 głosy)
Anna Federowicz

Anna Federowicz

Budowanie marki to moja pasja. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marketingowych, kreowaniu wizerunku oraz planowaniu spójnej komunikacji dla firm. Zajmuję się prowadzeniem social mediów dla firm z różnych branż i copywritingiem.