Zdjęcia na stronę www ze stocka czy własne? [52/150]
Nie od dziś wiadomo, że najbardziej przykuwającym wzrok elementem na stronie są grafiki. Szczególnie dotyczy to przedsiębiorstw oferujących sprzedaż produktów. Posiadając zdjęcia odpowiedniej jakości ukazujące produkt od jak najlepszej strony, zwiększamy szansę na zainteresowanie nim odbiorcy. Skoro fotografie aż tak wpływają na odbiorców, to jakie powinny być najlepsze? Własnego autorstwa czy ze stocka? Dowiesz się tego z poniższego artykułu!

 

Zdjęcia własnego autorstwa
Stworzenie zdjęcia, które będzie wizytówką firmy to nie lada wyzwanie. Jeżeli prowadzisz firmę produktową, warto zastosować własne zdjęcia na stronie www. Dla klientów będzie to informacja, że firma jest rzetelna i wiarygodna. Nie musisz sam wchodzić w rolę fotografa, ich wykonanie możesz zlecić specjaliście. On wykona zdjęcia odpowiednim sprzętem i podda przeróbce, która uatrakcyjni wizualnie Twoje produkty.

 

Zalety:
1. Własne zdjęcia dają pewność, że konkurencja nie będzie miała takich samych ujęć,
2. Samodzielne wykonanie zdjęć pozwoli uzyskać odpowiednią perspektywę, która idealne wpasuje się w naszą stronę www,
3. Własne fotografie wpływają pozytywnie na odbiór naszej marki.

 

Wady:
1. Większy koszt niż w przypadku zdjęć stockowych,
2. Musimy posiadać dobry sprzęt do wykonania zdjęć bądź wynająć dobrego fotografa,
3. Obróbka obrazów to czasochłonne zajęcie, które musimy odpowiednio wcześnie zaplanować, jeżeli chcemy aby nasze zdjęcia pojawiły się w określonym terminie na naszej stronie www,
4. Musimy posiadać umiejętność obsługi programów graficznych, aby odpowiednio je obrobić i przyciągnąć nimi klientów.

 

Zdjęcia stockowe

Dostęp do zdjęć stockowych to korzyść dla firmy. Mamy tam możliwość dopasowania z szerokiej gamy fotografii takiej, która wpisze się w specyfikę naszej marki. Najpopularniejsze banki zdjęć to stock.adobe czy Fotolia.

Jakie więc zalety i wady mają grafiki stockowe?

Zalety:
1. Profesjonalne zdjęcia za niską kwotę bądź za darmo,
2. Szeroka baza zdjęć o różnej tematyce i z różnych branż,
3. Jednorazowa subskrypcja zazwyczaj wystarczy aby pobrać wszystkie potrzebne fotografie,
4. Nie potrzebna jest dodatkowa usługa z zakresu pomocy grafika w obrobieniu fotografii.

Wady:
1. Pozostałe marki z rynku mogą używać tych samym zdjęć,
2. Znalezienie odpowiedniego obrazu może być pracochłonne,
3. Specyficzne branże mogą nie znaleźć wśród stockowych fotografii takich, które pasowałyby do ich profilu działalności,
4. Fotografia nie zawsze wygląda naturalnie, zdjęcia często są pozowane,
5. Odbiorcy często wolą zdjęcia wykonywane przez firmy, są bardziej naturalne i oddają specyfikę firmy.

 

Nie ma jasno określonej teorii dla wyboru zdjęć. Wszystko uzależnione jest od specyfikacji firmy, branży oraz decyzji właściciela. Każda z dwóch form posiada swoje wady i zalety, więc najkorzystniej wybrać to co najlepiej sprawdzi się w naszym przedsiębiorstwie albo .. połączyć te dwie opcje i skorzystać z bogatszej bazy fotografii. Pamiętaj jednak, że w takim przypadku najlepiej sprawdzą się zdjęcia z banku połączone ze zdjęciami profesjonalnego fotografa! Łącząc własne z bankiem zdjęć ryzykujemy zauważalną różnice jakości!