6 trików na stworzenie skutecznego projektu logo [1/150]

Logo jest podstawowym elementem każdej marki. To znak rozpoznawczy, którego zadaniem jest wyróżnienie firmy na tle konkurencji. Jak stworzyć logo, które będzie zarabiać na nasz biznes? O czym należy pamiętać podczas tworzenia projektu? Poznaj nasze sprawdzone triki!

Jakie tematy poruszamy w tym artykule

  1. Co warto wiedzieć o logo?
  2. 5 trików na stworzenie skutecznego projektu logo

1. Co warto wiedzieć o logo?

Jeżeli zależy Ci na generowaniu zysków, to warto zainwestować w skuteczną identyfikację, która pomoże Tobie zdobyć nowych klientów. Jednym z elementów ID jest logo, które odgrywa niezwykle istotną funkcję – wyróżnia Cię na tle konkurencji i pracuje na Twoją markę, dlatego też podczas tworzenia projektu logo należy zadbać o nawet najdrobniejszy szczegół.

2. 6 trików na stworzenie skutecznego projektu logo

1. GRUPA DOCELOWA

Zacznij od dokładnego określenia swojej grupy docelowej. Nazwij swój target, zastanów się, kim oni są i czym się interesują?

2. TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA

Podczas przygotowywania logotypu opisz jego idealną tożsamość wizualną. Pomyśl, czy znak ma być luksusowy a może niedrogi i subtelny. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz i czym się zajmujesz. Logo to skrót myślowy, który ma zaprezentować Twoja firmę.

3. UMIAR

Postaw na minimalizm! Postaraj się przygotować prosty projekt, który będzie nawiązywał do obecnych trendów. Wybierz maksymalnie 3 kolory, które wykorzystasz podczas tej realizacji. Oprócz tego pamiętaj o tym, aby nie szaleć z fontami. Przygotuj taki projekt, który będzie czytelny dla odbiorców.

4. RESEARCH

Zaprezentuj swój projekt np. w mediach społecznościowych. Zapytaj swoich odbiorców, co sądzą na temat Twojego logo. Pamiętaj, że nie tworzysz tego znaku dla siebie tylko dla swoich klientów.

5. ZAPAMIĘTYWALNOŚĆ

Stwórz projekt, który od razu rzuci się w oczy i zapadnie w pamięć.

6. UNIWERSALNOŚĆ

Zadbaj o to, żeby Twój projekt zawsze dobrze wyglądał bez względu na zmianę kolorów. Sprawdź, czy dobrze prezentuje się również z daleka.

Podsumowanie

Wszystko zależy od naszej wizji, w jaki sposób chcemy je zaprojektować. Logotyp nie musi dokładnie odzwierciedlać, czym zajmuje się wybrana firma, jednak warto, aby drobny element nawiązywał do jej działalności . Pamiętaj o tym, aby było proste, czytelne i spójne z całą identyfikacją wizualną Twojej marki. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz skorzystać z naszej pomocy, to zachęcamy Cię do kontaktu :)

Kategorie

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail