Przemysław Bazanowski
Przemysław
Bazanowski

Hasło „content marketing” stało się bardzo popularne w branży marketingowej i niektórzy używają tego określenia do każdej „wartościowej treści”. Ale właściwie, co oznacza i jak wprowadzić tę strategię do swojej firmy, by osiągnąć cel biznesowy i sprzedawać więcej?

 

A więc wyjdźmy od wyjaśnienia czym jest marketing treści. Idąc za wyjaśnieniem Content Marketing Institute, content marketing to podejście strategiczne polegające na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, regularnie publikowanych treści w celu zainteresowania i utrzymania dokładnie określonej grupy docelowej. Celem nadrzędnym tej koncepcji jest skłonienie czytelników do podjęcia działań przynoszących zysk dla firmy.

Co warto podkreślić, istotne jest aby publikować wartościowe, z punktu widzenia odbiorcy treści, ale w działaniach marketingu treści, ważniejsze wydaje się przyciągnięcie i zatrzymanie „widowni”. Celem, jaki powinien przyświecać tworzeniu strategii content marketingowych, jest zbudowanie lojalnej grupy odbiorców tych treści, którzy z biegiem czasu i nabyciem zaufania do marki, podejmą decyzje zakupowe, które przełożą się na sprzedaż dla firmy.

 

Jakie są więc istotne elementy marketingu treści:

1) plan długoterminowy – musisz zbudować zaufanie wśród swoich odbiorców, a to wymaga czasu i regularności; muszą oni utwierdzić się w przekonaniu, że zasługujesz na ich zainteresowanie;

2) wybór tematu – zastanów się, co mogłoby zainteresować Twoich potencjalnych klientów, jaki problem możesz rozwiązać za pomocą treści; codziennie jesteśmy zasypywani informacjami z każdej strony – daj coś, czego nie ma na rynku J

3) wybór formatów – możliwości jest bardzo wiele: posty, e-book’i, relacje live, podcasty, blog, newsletter, ulotka, roll-up, kanał na YouTube… To, co wybierzesz, zależy od Ciebie.

4) dystrybucja treści – samo stworzenie ciekawych materiałów nie wystarczy. Musisz zadbać, aby Twoje treści dotarły za pomocą odpowiednich kanałów do grupy docelowej.

5) zbudowanie grupy odbiorców – stworzenie społeczności wokół marki wymaga czasu, nie spiesz się, a efekty przyjdą. Twoi odbiorcy muszą przyzwyczaić się do regularności publikacji, ale jeśli będą wracać, możesz śmiało powiedzieć, że osiągnąłeś sukces.

 

 

Jeśli odpowiesz sobie na kilka pytań i przygotujesz odpowiedni plan działania, z pewnością osiągniesz sukces. Oto kilka pytań, które mogą pomóc Ci w przygotowaniu:

  • do kogo chcesz trafić z treścią?
  • skąd Twoi czytelnicy mogą czerpać informacje na nurtujące ich pytania?
  • jak dużo czasu sobie dajesz, na osiągnięcie pozycji eksperta, wokół którego zgromadzi się społeczność?
  • w jaki sposób chcesz się komunikować?
  • za pomocą jakiego medium będziesz docierał do odbiorców?
  • za pomocą jakich wskaźników będziesz mierzył efektywność działań?

 

Spokojnie, być może wszystko wygląda skomplikowanie, jednak pokażę Ci, że to nie takie trudne. Dla przykładu: Prowadzisz stronę firmową na Facebook’u, zastanów się, co publikujesz. Czy może to być interesujące dla Twojego odbiorcy? Publikujesz regularnie? To już namiastka przygotowania planu content marketingu. Teraz zastanów się nad szerszym aspektem swoich działań i wprowadź przemyślenia w życie

Jeśli odpowiednio zaplanujesz, co, w jaki sposób, za pomocą jakich kanałów komunikacji chcesz publikować swoim odbiorcom i konsekwentnie będziesz to robił, to prawdopodobnie będziesz na dobrej drodze, by osiągnąć właściwe rezultaty dla swojego biznesu.

 

A jeśli zastanawiasz się nad kanałami komunikacji z Klientami, polecamy artykuł dotyczący tego tematu:

https://bazanowski.pl/blog/kanaly-komunikacji-z-twoim-klientem/

 

 

 

 

Czym jest content marketing?
Oceń naszą ofertę
Przemysław Bazanowski

Przemysław Bazanowski

Grafik, webdesigner, doradca w e-marketingu, growth haker, doradca brandingu. Fanatyk internetu, social media, startupów. Projektuje, realizuje i osiąga cele dla wielu firm w różnych branżach. Doradza małym i średnim firmom.