Anna Federowicz
Anna
Federowicz

Każdego dnia otrzymujemy co najmniej kilka ofert na skrzynkę mailową. Co decyduje, że część z tych informacji pomijamy od razu, a pozostałe maile otwieramy, zapoznajemy się z ofertą i często korzystamy z niej w trakcie zakupów?  

 

E-mail marketing to wysyłane wiadomości, w których najczęściej znajdziemy kupon rabatowy, informację o nowych produktach, a czasami wartościową wiedzę. Wszystko zależy od branży w jakiej działasz. Warto zaznaczyć w tym miejscu, że każda firma może znaleźć w tym rozwiązaniu szansę dla własnego biznesu.  

Gdy portale społecznościowe zyskiwały popularność, wróżono upadek tradycyjnego e-mail marketingu. Jednak to nie nastąpiło i wysyłka newsletterów ma się całkiem dobrze.  

e-mail marketing, newsletter 

Więc co decyduje o tym, że dany mail cieszy się powodzeniem a inny przepada bez zauważenia? 

Jest kilka punktów, które wpływają na sukces każdej akcji mailngowej: 

  1. Dobry temat wiadomości
  2. Wartościowa informacja lub oferta dla klienta
  3. Atrakcyjny sposób przedstawienia

 

Posiadając bazę kontaktów mailowych możesz prowadzić wysyłkę wiadomości e-mail. Narzędzie to pozwala w jednym momencie dotrzeć nawet do setek lub tysięcy osób!  Wyobrażasz to sobie? 

Ważny jest fakt, iż prawie każdy posiada adres mailowy, dlatego możliwość utworzenia bazy i dotarcia do odpowiedniej grupy jest bardzo duża. Oczywiście, aby wysyłać newsletter musisz uzyskać zgodę danej osoby. Inaczej taka wiadomość jest zwyczajnie SPAMem, którego nie lubimy dostawać. 

Aby szybciej zbudować listę mailngową i zachęcić ludzi do zapisu, proponujemy dać im coś wartościowego np. rabat za zapis albo fragment Twojej książki czy dostęp do artykułu tylko dla osób zapisanych na listę mailngową.  

 

To pierwszy punkt w drodze do tworzenia skutecznych akcji mailngowych – zbudowanie listy odbiorców.  

Jeśli Twoi potencjalni klienci dużo czasu spędzają także w mediach społecznościowych, możesz informację o możliwości zapisu umieścić na firmowym fanpage, aby zwiększyć szansę dotarcia.  

newsletter, email marketing 

Kolejnym ważnym aspektem jest to, co masz do zaoferowania klientowi poprzez e-mail marketing. Poznaj jego potrzeby. Nie zasypuj go tylko informacjami handlowymi, ale podawaj mu w ten sposób wartościowe treści lub rabaty na interesujące go produkty czy usługi. 

Oczywiście, celem newslettera jest poinformowanie o ofercie i skłonienie do zakupu, jednak trzeba zrobić to w bardzo umiejętny sposób, by „sprzedaży” było w tym jak najmniej. Tylko dobrze przygotowane maile z ofertą i wartościową zachętą do zakupu mają szansę powodzenia.  

  

Strona graficzna również odgrywa znaczącą rolę. Programy do wysyłki newsletterów dają bardzo duże możliwości w tym aspekcie, jednak czasami warto ten temat zostawić profesjonalistom, którzy stworzą kreację spójną z Twoją firmą i marką. Oferta musi wyróżnić się spośród pozostałych maili w skrzynce, aby została zauważona. Chodzi zarówno o wartościową treść, jak i o oprawę graficzną.  

 

Musisz mieć też pomysł, co wysyłać klientom. Jeśli prowadzisz blog, warto podsyłać im informacje o nowych wpisach i artykułach, by byli na bieżąco. Prowadzisz sklep z odzieżą? Prześlij klientom propozycje stylizacji i co jakiś czas bon rabatowy. Zobaczysz, że po takiej wysyłce ruch na Twojej stronie sprzedażowej lub w sklepie stacjonarnym na pewno się zwiększy.  

 

Programy do wysyłki dają bardzo duże możliwości personalizacji komunikatu. Jeśli na podstawie zebranych danych dokonasz segmentacji, możesz tworzyć komunikaty trafiające do odpowiedniego odbiorcy, a przez to będą one zdecydowanie bardziej skuteczne.  

 

Zalet e-mail marketingu można wymieniać naprawdę wiele. To, co  zrobisz z tym narzędziem zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i Twojej kreatywności. Jednak możemy zapewnić, że jest to skuteczne narzędzie, zdecydowanie tańsze od tradycyjnej reklamy i jednocześnie bardziej efektywne, prowadzące docelowo do pozyskania klientów i sprzedaży.  

E-mail marketing – przeżytek czy efektywne narzędzie marketingowe?
Artykuł oceniono na: 5 (1 głos)
Anna Federowicz

Anna Federowicz

Budowanie marki to moja pasja. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marketingowych, kreowaniu wizerunku oraz planowaniu spójnej komunikacji dla firm. Zajmuję się prowadzeniem social mediów dla firm z różnych branż i copywritingiem.