Anna Federowicz
Anna
Federowicz

Nasze nawyki zakupowe zmieniają się wraz z rozwojem Internetu i tempa naszego życia. Kiedyś tradycyjnie dokonywaliśmy zakupów w sklepach, a teraz coraz częściej kupujemy w sieci. Często jednak zdarza się, że produkty takie jak obuwie czy odzież chcielibyśmy przymierzyć. Już niedługo będzie to możliwe dzięki rzeczywistości rozszerzonej. Social media wkraczają w nową erę zakupów!  

 

Z dostępnych informacji wynika, iż większość z nas kupuje przez Internet różne przedmioty. Bardzo polubiliśmy tę formę zakupów ze względu na często niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych, szeroki asortyment, ale przede wszystkim oszczędzamy czas i z poziomu kanapy możemy kupić wszystko, co nam potrzebne.  

 zakupy, e-commerce, facebook

Jednak wiele osób nadal uważa, że są produkty, które lepiej przymierzyć, zobaczyć „na żywo”, by podjąć decyzję o zakupie. Szczególnie dotyczy to odzieży czy obuwia oraz niechętnie kupujemy żywność przez Internet.  

W związku z tym ostatnio popularne stało się zjawisko showroomingu. Klient wybiera produkt w internecie, następnie przychodzi do sklepu stacjonarnego przyjrzeć mu się dokładniej lub przymierzyć i ostatecznie dokonuje zakupu w sieci, jeśli spełnił jego oczekiwania. Jako bardzo dobry przykład dostosowania się marki do tego zjawiska w Polsce można przywołać tutaj sklep internetowy eobuwie.pl. Wyszli oni naprzeciw oczekiwaniom klientów i umożliwili przymierzenie obuwia w sklepie stacjonarnym, a następnie dokonanie zakupu za pomocą aplikacji.  

zakupy, Facebook, e-commerce

 

Facebook idzie o krok dalej. Do tej pory lider mediów społecznościowych pozwalał reklamodawcom na wykorzystanie m.in. reklam dynamicznych czy dokonania zakupu poprzez Instagram. Teraz testuje rozwiązanie pozwalające na „przymierzanie” niektórych przedmiotów. Wykorzystuje w tym celu rzeczywistość rozszerzoną (AR).  

 

Termin Augmented Reality oznacza połączenie w czasie rzeczywistym realnego świata, najczęściej w formie obrazu rejestrowanego przez obiektyw aparatu, z generowanym cyfrowo obrazem. Facbook postanowił więc wykorzystać zjawisko showrooming’u oraz rozwijającego się trendu, jakim jest AR. W ten sposób powstała możliwość „przymierzania” produktów na Facebook’u. 

 

W jaki sposób to działa i czy potrzebujemy dodatkowych rozwiązań? 

Wszystko jest bardzo proste. Na ekranie Twojego smartfona wyświetla się standardowa reklama np. szminki. W momencie stuknięcia w ekran telefonu, uruchomiona zostaje kamera i masz możliwość naniesienia tego produktu na twarz. Możesz dzięki temu sprawdzić czy dany kolor szminki pasuje do Ciebie, zanim dokonasz zakupu. Następnie, jeśli podejmiesz decyzję, zostaniesz przeniesiony do sklepu reklamodawcy.   

facebook szminka

Istotne jest również to, iż aby korzystać z tej możliwości nie potrzebujemy żadnej dodatkowej aplikacji. Wszystko działa na poziomie Facebook’a.   

 

Aktualnie rozwiązanie to testowane jest z markami Sephora i Michael Kors, jednak Facebook zakłada rozszerzenie prób na większym gronie firm. Niestety, nie jest ono jeszcze dostępne dla polskich użytkowników, więc pozostaje nam tylko czekać, jak ten projekt się rozwinie. Nas bardzo zaciekawił ten projekt [Symbol] 

 

 

Facebook jako wirtualna przymierzalnia
Artykuł oceniono na: 5 (1 głos)
Anna Federowicz

Anna Federowicz

Budowanie marki to moja pasja. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marketingowych, kreowaniu wizerunku oraz planowaniu spójnej komunikacji dla firm. Zajmuję się prowadzeniem social mediów dla firm z różnych branż i copywritingiem.