Wizerunek a tożsamość - różnice. [49/150]

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz tożsamości jest istotnie ważne zwłaszcza w początkowych etapach funkcjonowania firmy. Zebraliśmy wszystkie najważniejsze informację odnośnie wizerunku, tożsamości oraz identyfikacji wizualnej, które naprowadzają Cię na właściwą drogę w procesie budowania silnej marki!


Wizerunek a tożsamość – różnice.

Zastanawialiście się czym jest wizerunek, a czym jest tożsamość marki?  Terminy te są mylnie ze sobą utożsamiane. 

Wizerunek firmy to odzwierciedlenie obrazu na temat firmy osób związanych pośrednio (rynek oraz jego uczestnicy) lub bezpośrednio (konsumenci) z nią. Najprościej mówiąc jest to ukazanie czyjegoś wyobrażenia o marce z wzięciem pod uwagę elementów takich jak: skojarzenia, odczucia, informacje, domysły odbiorców w danej chwili na temat marki. Wizerunek jest zewnętrznym elementem, na który firma może tylko starać się wpłynąć. Jest to bowiem opinia konsumentów o marce, którą można jedynie kształtować. Jednym z elementów, który może wpłynąć na wizerunek jest jakość usług/produktów oraz ich odpowiednia promocja. Duże znaczenie ma również renoma, popularność na światowych rynkach, niezawodność produktów, udział w targach, działalność sponsoringowa oraz wykorzystanie osób popularnych.

Tożsamość firmy to zbiór wszystkim elementów, dzięki którym konsument może zidentyfikować firmę i wyróżnić ją spośród konkurencji. Tożsamość to aspekt, na który marka ma bezpośredni wpływ. Składa się ona z wizualnych oraz niewizualnych elementów. Pierwsze z nich – elementy wizualne to np. logo, druki firmowe, nazwa oraz symbol firmowy, jednolity wystrój i kolorystyka miejsc sprzedaży, natomiast drugie – elementy niewizualne to np. kontakty osobiste, reagowanie na krytykę, opinie o firmie, sukcesy czy niepowodzenia. 

Wizualna strona marki – identyfikacja wizualna

Budowanie tożsamości marki to przede wszystkim odpowiednia identyfikacja wizualna.

System identyfikacji wizualnej (Corporate Identity) to wszystko to, co pozwala zidentyfikować firmę i odróżnić ją od innych. Kolor, logo i inne elementy to wyznacznik Twojej marki. Dobrym przykładem jest branża telefonii komórkowej. Wyraźnie dane marki kojarzą się nam z kolorem np. Plus – zielony, Play – fioletowy, Orange – pomarańczowy. Same kolory mówią wiele o marce!

Zadbaj o to, aby Twoja identyfikacja wizualna była:

  • spójna ze sobą,
  • dopasowana do profilu firmy,
  • unikatowa, wyróżniające Cię od konkurencji,
  • charakterystyczna i łatwa do zapamiętania,  
  • wywołująca pozytywne skojarzenia.

Szukasz profesjonalnej firmy, która zajmie się Twoją identyfikacją wizualną? Zaprojektujemy dla Ciebie logo, wizytówki, ulotki, banery, stopki e-mail, papier firmowy i wiele innych!
Skontaktuj się z naszym przedstawicielem biuro@studiokreacja.pl.

Sprawdź również naszych innych artykułów dotyczących identyfikacji wizualnej: