Jak w ciekawy sposób nazwać markę? [32/150]

Planujesz stworzyć nową markę, jednak w Twojej głowie nie pojawia się żaden godny uwagi pomysł na ciekawą nazwę? Zapoznaj się z poniższym artykułem i zobacz, jakie mamy dla Ciebie propozycje!

Naming – kluczem do sukcesu?

Rozpoczynając własną działalność oprócz logo przydałaby się nazwa. Warto poświęcić jej więcej czasu i stworzyć taką, która zwiększy nasze szanse na rozpoznawalność wśród odbiorców. Jak to zrobić? Na wstępie sugerujemy, aby kojarzyła się z pozytywnymi emocjami, skojarzeniami, korzyściami oraz, aby niosła pozytywne wartości. Tworząc nazwę na takim fundamencie mamy większą pewność, że będzie ona ponadczasowa przez wiele lat naszej działalności i zawsze będzie się nam i odbiorcom podobać.

 

Bądź kreatywny

Poniżej prezentujemy, jakimi elementami najlepiej się kierować:

 

Tematyczny i intuicyjny

Pamiętaj, że nazwa powinna sugerować odbiorcy branżę, w jakiej działasz oraz dawać możliwości do ewentualnej modyfikacji. Pewnie zastanawiasz się, po co Ci modyfikacja. Świat ciągle się rozwija, więc życzymy Ci również rozbudowywania własnej marki na nowych horyzontach, jeżeli będziesz chciał wkroczyć na nowe rynki, przyda Ci się dostosowanie do nich swojej nazwy. Podczas burzy mózgu wypisuj łatwe określenia, które będą miały dobre brzmienie i co ważne znaczenie w innych językach. Warto zwrócić uwagę na kwestię obecnych trendów, to że teraz nazwa wpasowuje się w rynek, nie oznacza, że za parę lat nadal będzie na topie. Popularność słów mija, a Twoja firma będzie na rynku w dalszym ciągu funkcjonować, pamiętaj o tym!

Łatwy w zapamiętaniu

Ten punkt powinien być dla Ciebie jednym z ważniejszych. Prosta nazwa przybliża Cię do korzystnego odbioru przez potencjalnego odbiorcę, w jaki sposób? Zastanów się, czy pamiętasz nazwy marek, które plączą język. Wiesz, że takie są, ale Twoja głowa nie zakodowała ich nazw, bo były zbyt skomplikowane. Literowane nazwy marki? NIE TYM RAZEM. Najlepszy wybór to łatwa w wymowie i jednocześnie ciekawa w odbiorze nazwa, wtedy mamy większą szansę, że klienci będą chętniej mówić i pisać o naszej marce. Jak wiadomo to jeden z najlepszych sposobów na darmową promocję! Łatwy z zapamiętaniu to jednocześnie nawiązujący do działalności. Posiadając np. restaurację można się posłużyć nazwą konkretnego dania bądź synonimów z nim związanych.

Osiągalny – nie zajęty

Masz już pomysł na nazwę? Sprawdź, czy nie jest już wykorzystywana przez inną firmę! Często zdarza się, że właściciele nie weryfikują wykreowanej przez siebie nazwy, a to może doprowadzić do wielu problemów. Jak więc sprawdzić czy ktoś przed Tobą nie nazwał tak swojej firmy? Skorzystaj z możliwości, jakie daje CEIDG i KRS. Jeżeli odkryjesz, że wymyślona nazwa jest wolna możesz zastrzec ją jako znak towarowy w Urzędzie Patentowym.

Posiadając nazwę dla swojej marki warto sprawdzić, czy związana z nią domena jest dostępna i czy w mediach społecznościowych ktoś się już nią nie posługuje. Jeżeli tak, miej na uwadze, że może to doprowadzić do problemów w kontakcie z odbiorcami.

Naming to nie tylko wymyślenie nazwy, to cały proces jej tworzenia, weryfikowania i wcielania w życie. Większość elementów marki można zmienić, zmiana nazwy wiąże się z dużym ryzykiem, więc jej wybór wymaga sporej ilości czasu. Podczas powstawania nazwy warto zastanowić się, jakie cechy będzie posiadała nasza marka i co chcemy wokół niej tworzyć. Jeżeli chciałbyś otrzymać wsparcie w zakresie kreowania nazwy dla Twojej firmy – napisz do nas 😊