5 wskaźników, na które warto zwrócić uwagę podczas badania skuteczności strony www

Każdy kto posiada stronę internetową, powinien stale badać jej skuteczność, aby usunąć ewentualne błędny związane z funkcjonalnością strony lub po prostu ją ulepszyć Jak sprawdzić skuteczność i efektywność strony www? Jakie narzędzia pomagają zmierzyć jej skuteczność? – Odpowiedź znajdziecie poniżej.

 

Google Analytics

Google Analytics to proste narzędzie analityczne, które pozwoli zbadać skuteczność Twojej strony internetowej. Aby sprawdzić skuteczność własnej strony, w pierwszej kolejności należy założyć konto w Google Analytics i połączyć je ze swoją stroną www. W tym kroku musisz wkleić odpowiedni kod do źródła strony, aby system mógł pobrać wszystkie dane. Po podłączeniu Google Analytics będziesz mógł sprawdzić, co robią użytkownicy na Twojej stronie. W ten sposób wykryjesz różne błędy, które należy naprawić.

 

Na jakie wskaźniki zwrócić uwagę?

 

Liczba odwiedzin ogółem

Kluczowe jest to, aby zorientować się, ilu użytkowników odwiedza Twoją stronę. Warto porównać te dane w odniesieniu do wcześniejszego okresu.

Strony

W tej karcie sprawdzisz, jakie zakładki na Twojej stronie internetowej są najczęściej odwiedzane. W ten sposób dowiesz się, która z podstron budzi większe zainteresowanie wśród użytkowników.

 

Źródło ruchu

Z każdej zakładki w Google Analytics można wyciągnąć wnioski. W karcie Źródło ruchu dowiesz się, skąd przychodzą użytkownicy.

 

Mapa cieplna

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem, które pomaga sprawdzić skuteczność i efektywność strony internetowej jest mapa cieplna. Jest to metoda prezentacji danych dotyczących zachowania użytkowników na stronie internetowej. Przy pomocy kolorów zaznacza się obszary odwiedzane przez użytkowników, którzy pojawili się na stronie. W sieci znajdziesz ogromną ilość narzędzi, które pozwolą Tobie śledzić zachowania użytkowników na Twojej stronie.

Wybierając daną aplikację, wystarczy wpisać kod śledzący na stronie www, który będzie rejestrować zachowania użytkowników. W ten sposób podobnie jak w przypadku Google Analytics sprawdzisz, jakie miejsca są najchętniej odwiedzane w Twojej witrynie.

Konwersja

Konwersje można śledzić w różny sposób. Wszystko zależy od tego, czym dla nas jest współczynnik konwersji. Może to być dodanie produktu do koszyka, wypełnienie formularza lub pobranie dokumentów. Dzięki współczynnikowi konwersji możemy zmierzyć czas użytkowników na poszczególnych podstronach . W ten sposób możemy ocenić, czy dany wynik jest dla nas zadowalający.

 

To tylko kilka z wielu narzędzi, które pomagają zbadać skuteczność stron internetowych. Pamiętaj, aby regularnie z nich korzystać i wyciągać wnioski, które pomogą Tobie uskutecznić Twoją stronę www.