Przemysław Bazanowski
Przemysław
Bazanowski

wizytówka 

Podczas rozmów biznesowych lub w kontakcie z klientem bardzo często posługujemy się wizytówką, by przekazać drugiej osobie swoje dane. Teoretycznie to tylko mały „kartonik” z kontaktem do nas, jednak źle przygotowany może trafić do kosza. Podpowiemy, jak sprawić, by wizytówka pomagała nam osiągać cele biznesowe i by stała się nośnikiem marketingowym dla Twojej firmy.  

Oto kilka ważnych cech, które powinna posiadać skuteczna wizytówka: 

1. Użyteczna 

Oczywiście najważniejsze, co powinno znaleźć się na wizytówce, to dane umożliwiające kontakt – imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres mailowy, adres strony internetowej. To niezbędne informacje, które ułatwią dotarcie do osoby, która jest właścicielem wizytówki. 

2. Czytelna 

jaka powinna być wizytówka

Jeśli umieścisz zbyt dużo danych na małym obszarze papieru, może być ona nieczytelna. Unikaj tego. Postaw na minimalizm, ponieważ nadmiar koloru i treści może utrudnić odnalezienie niezbędnych informacji do kontaktu.  

3. Spójna z wizerunkiem firmy 

wizytówka

Niezbędną rzeczą, która musi znaleźć się na wizytówce to logo. Bez tego dana osoba nie wiem, z jaką firmą ma do czynienia. Jednak projektując wizytówkę musimy dopasować ją do wizerunku firmy oraz opracowanej identyfikacji wizualnej. Jest to istotne, by budować spójną komunikację, która wpływa na pozycjonowanie firmy i łatwe zapamiętanie przez klienta. Wszystkie elementy muszą tworzyć jednolity wizerunek.  

4. Wysokiej jakości

jakość wizytówki

Często wydaje się, że druk wizytówek to bardzo mały koszt. Owszem, to prawda jeśli zdecydujemy się na papier najniższej jakości. Wyróżnij się, albo zgiń. „Przeciętnych” wizytówek dostajemy bardzo dużo. Spraw, by Twoja została zauważona. Zadbaj przede wszystkim o odpowiednią gramaturę papieru i wysoką jakość druku, która będzie kojarzyła Twoją firmę z wysoką jakością usług czy produktów.  

5. Oryginalna

oryginalna wizytwka

Nie korzystaj z gotowych schematów. Dzisiejsza technologia pozwala kreować wizytówki, które można by określić jako małe dzieła sztuki. Dostępne są różne formy, kształty. Baw się tym, by uzyskać najlepszy efekt, pasujący do Twojej branży i wizerunku. Aby zostać zapamiętanym, Twoja wizytówka powinna być niepowtarzalna.  

Jak widzisz, projekt wizytówki powinien być przemyślany. Powierz to profesjonalnemu studio graficznemu. Jacek Kłosiński, autor popularnego bloga kreatywnego, dodaje „Jeżeli chodzi o budowanie marki, zarówno tej osobistej, jak i całej firmy, każdy detal ma znaczenie. Często lekceważymy takie niuanse, jak wizytówki nie przypisując im dużej roli. Traktujemy je raczej jako standardowy dodatek, który umiera na dnie kieszeni. Tymczasem dobrze przemyślana, kreatywna wizytówka może z powodzeniem nie tylko nas wyróżnić, ale stać się także wyrazistym nośnikiem wizerunku naszej marki. Na tej z pozoru małej przestrzeni, przy odrobinie kreatywności i pomysłowości, możemy zawrzeć przekaz, który opowie o nas i naszym podejściu. Kluczem do sukcesu jest tutaj właśnie nieszablonowość i twórcze podejście. Nie ograniczajmy się do formy kartonika z danymi. Stwórzmy unikalną sygnaturę, która pokaże nasz charakter i osobowość.”  

Jaka powinna być idealna wizytówka?
Artykuł oceniono na: 5 (3 głosy)
Przemysław Bazanowski

Przemysław Bazanowski

Grafik, webdesigner, doradca w e-marketingu, growth haker, doradca brandingu. Fanatyk internetu, social media, startupów. Projektuje, realizuje i osiąga cele dla wielu firm w różnych branżach. Doradza małym i średnim firmom.