Mapa ciepła- śledź zachowania swoich użytkowników [36/150]

Strona www, aby pozyskiwała konwersje i generowała korzystny odbiór musi spełniać oczekiwania użytkowników. Zazwyczaj w ich skład wchodzi odpowiednia treść, prostota oraz użyteczność. Jak zweryfikować wymagania odwiedzających? Z pomocą przychodzi mapa ciepła!

Na czym to polega?

Jest to metoda graficzna, przedstawiająca ścieżkę użytkowników na stronie www. Wykorzystuje ona różne kolory, pokazując jakie obszary są klikane czy widoczne przez internautów. Najczęściej za pomocą koloru czerwonego zaznacza się najpopularniejszy obszar w danej witrynie. Natomiast kolorem niebieskim, żółtym bądź zielonych oznaczone są obszary o mniejszej popularności.

 

W jaki sposób zbierane są dane?

Informacje zbierane są za pomocą badań:

Scrolltracking – śledzenie przewijania strony przez internautów,

Clicktracking – analizowanie kliknięć myszką,

Attentiontracking – badanie obszarów serwisu, przyciągających użytkowników.

 

Jak stworzyć mapę ciepła na swojej stronie www?

Aby mieć możliwość śledzenia zachowań użytkowników, należy zaimplementować na stronie kod śledzący, którego zadaniem będzie zbiór danych o zachowaniu naszych odbiorców.

Do dyspozycji mamy takie narzędzia jak m.in.:

Smartlook – bezpłatna aplikacja, dostępna online. Wystarczy wkleić kod na stronę, który będzie zbierał informację, a resztę znajdziemy w aplikacji,

HotJar –  program częściowo darmowy, mimo tego w ograniczonej wersji zawiera sporo wyników dotyczących kwestii ruchu na stronie,

Crazy EGG – wersja demo trwa 30 dni, dzięki temu można sprawdzić jego działania. Jest łatwym narzędziem umożliwiającym przygotowanie mapy scrollowania i kliknięć i tworzenia statystyk kliknięć.

 

Korzystając z mapy ciepła mamy możliwość zapoznania się z elementami, które wymagają poprawy według użytkowników. Dostosowanie swoje strony do sugerowanych zmian, może pozytywnie wpłynąć na wzrost odwiedzin strony i jej podstron oraz mieć korzystny wpływ na sprzedaż.

 

4.7/5 - (3 votes)
4.7/5 - (3 votes)