Nawigacja strony internetowej – czyli jak ułatwić podróż po witrynie [44/150]

Menu nie tylko odgrywa ważną rolę podczas wizyty w restauracji, ale również dla osób odwiedzających naszą stronę www. Wygodny panel zapewnia satysfakcję z pobytu użytkowników, co przekłada się na wierność marce. Warto więc, przyjrzeć się szczegółowo nawigacji na swojej witrynie. Użytkownik po wejściu na naszą stronę główną, rozpoczyna swoją drogę w poszukiwaniu konkretnych informacji, a prosta i zarazem ciekawa nawigacja mu to ułatwi.

Jaką wybrać?

Najważniejszym i zarazem pierwszym elementem, który musimy wybrać to położenie nawigacji. Warto pamiętać, że nie powinniśmy kierować się estetyką, ponieważ nawigacja np. umieszczona na samej górze strony ogranicza jej pojemność. Jeżeli planujemy zawrzeć w niej więcej pozycji, lepiej wybrać nawigację pionową z boku strony. Umieszczenie jej z prawej bądź lewej stronie nie ma większego znaczenia, ale bardziej zalecamy lewą, ze względu na wygodę korzystania. Zaletą zastosowania menu bocznego jest większa pojemność. Dodatkowo, kiedy planujemy rozszerzyć ją o dodatkowe pozycje nie wpłynie to na negatywnie na wygląd naszej strony.

W ostatnim czasie, swoją popularność zwiększył rodzaj nawigacji nazywany hamburger. Jest to menu, które ukazuje konkretne pozycje dopiero po kliknięciu w ikonę przypominającą hamburgera. Wybór takiej nawigacji polecamy w przypadku minimalistycznych stron. Przed wyborem tej opcji warto rozważyć jaką mamy grupę docelową. Jeżeli są nią osoby starsze lub okazyjnie korzystające z sieci, może nie spełniać oczekiwań przez mniejszą czytelność.

 

 

Menu powinno być dostosowane do układu naszej strony i jej charakteru. Możemy zastosować rozwiązania nietypowe, które z pewnością zostaną zapamiętane i docenione.  Warto mieć przy tym jednak na uwadze fakt, że nasi odbiorcy są różni i często intuicyjne rozwiązania okazują się tymi najlepszymi.

 

Emilia Raźniak

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media

Studio Kreacja

Plac 20 Października 4,
63-100 Śrem

Należymy do