7 sposobów na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków. [53/150]

Porzucone koszyki to sytuacja, kiedy konsument dodał produkt do koszyka w Twoim sklepie internetowym, ale z jakiegoś powodu nie finalizuje zakupu. Takie zjawisko z całą pewnością zna większość właścicieli sklepów internetowych, ponieważ aż ¾ zakupów internetowych jednak nie dochodzi do skutku. Sytuacja ta będzie się na pewno powtarzać – nie jesteśmy wówczas w stanie w 100% temu zapobiec, ale możemy zmniejszyć procent porzuconych koszyków. Przedstawiam 7 sposobów na zmniejszenie liczby porzuconych koszyków, które musisz znać!

1. Nie zmuszaj do logowania.
Bardzo częstym powodem porzucania koszyków jest zmuszanie e-commerców do rejestracji potencjalnych konsumentów. W momencie, kiedy klient chce dokonać zakupu a wymogiem jest wypełnienie formularza taka osoba po prostu rezygnuję.  Klient nie chce tracić swojego czasu lub po prostu dzielić się zbędnymi do wysyłki danymi. Nasza rada – zostaw klientowi wybór. Zakupy z możliwością logowania oraz jako gość to świetne rozwiązanie tego problemu. 

2. Zadbaj o umieszczenie sklepu na jakościowych serwerze.
Czas ładowania Twojego sklepu internetowego również może być powodem rezygnacji z zakupu. Nikt bowiem nie lubi czekać w kolejce (w przypadku sklepu stacjonarnego) czy na załadowanie się strony internetowej (zakupy online). Jak temu zaradzić? Wybierz odpowiedni serwer, który nie będzie się zawieszał.

3. Zadbaj o przejrzystą stronę i skrócony proces zakupu.
Estetyczna i przejrzysta strona internetowa z całą pewnością ułatwi dotarcie do końcowego etapu zakupu. Im mniej kroków, które klient musi przejść podczas procesu zakupowego, tym lepiej dla Ciebie! Nasza rada – informuj klienta na jakim etapie jest np. Krok 2/4 lub Postęp – 90%.  oraz umieść koszyk w widocznym miejscu. Może się zdarzyć, że klient doda dany produkt do koszyka, ale z jakiegoś powodu nie będzie w stanie szybko znaleźć ikony koszyka i zrezygnuje.

4. Daj poczucie bezpieczeństwa transakcji.
Zakupy w internecie dosyć często są kojarzone z brakiem bezpieczeństwa. Nie raz bowiem słyszy się o wielu oszustwach i wyłudzaniu pieniędzy. Zadbaj o to, aby w Twoim sklepie internetowych była możliwość zapłaty popularnymi metodami takimi jak PayU czy Blik. 

5. Nie ukrywaj dodatkowych kosztów.
Błędem, który nadal popełnia wiele sklepów internetowych jest ukrywanie dodatkowych kosztów aż do finalnego etapu zakupy (podsumowania zakupu). W momencie, kiedy konsument w ostatniej fazie zakupu dowiaduje się o dodatkowych kosztach, które musi ponieść – rezygnuję i czuję się oszukany. Informuj klienta o wszystkich kosztach od samego początku!

6. Nie dodawaj elementów, które mogą odwrócić uwagę klienta w procesie zakupowym.
Unikaj wyskakujących banerów w tym etapie. Pozwól klientowi w pełni się skupić i dokończyć zakupy.

7. Korzystaj z przypomnień.
Istnieje możliwość wysyłania przypomnień o porzuconym koszyku – warto to wykorzystać. Nie znamy powodu rezygnacji, dlatego być może klient przerwał zakupy, ale chętnie do nich powróci i sfinalizuje.

Prowadzisz e-commerce i chcesz zmniejszyć ilość porzuconych koszyków? Szukasz pomocy profesjonalistów, którzy zadbają o to, aby Twoja strona była bardziej przejrzysta dla Twoich klientów?  Zapraszamy do kontaktu!