Jak sztuczna inteligencja pomoże marketingowi Twojej firmy?

Każdego dnia zauważamy rozwój technologii w każdej dziedzinie życia. Sztuczna inteligencja (ang. Artificial Intelligence) umożliwia uczenie się i rozwiązywanie problemów na podstawie pozyskanych danych. Rozwój AI daje możliwości, które warto wykorzystać na potrzeby swojej firmy. Dziś sztuczna inteligencja uważana jest za jeden z najistotniejszych czynników wpływających na rozwój firm.

Rola AI jest wykorzystywana do:
♦Zwiększenia sprzedaży w e-commerce i obsłudze klienta
♦Segmentacji klientów i automatyzacji procesów zakupowych
♦Umacniania siły marki

Rozwój sztucznej inteligencji pozwoli odciążyć ludzi w pracy, w której wykonują powtarzalne czynności. Warto zaznaczyć, że sztuczna inteligencja nie ma na celu likwidować miejsc pracy, tylko wesprzeć automatyzację, a w biznesie zoptymalizować kontakty z klientami. Aktualne zawody mogą w przyszłości zostać sprowadzone do kontrolowania działań, a nie wykonywania ich. Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana niemal w każdej branży, by skutecznie pomagać w rozwoju Twojego biznesu. W firmie uczenie maszynowe można wykorzystać do ulepszenia działań marketingowych.

Prowadzisz sklep internetowy?
Sztuczna inteligencja może wspomóc proces przyjmowania i realizacji zamówień w Twoim sklepie poprzez:
♦Automatyczne informowanie o statusie zamówienia
♦Śledzenie i przewidywanie zachowań użytkowników na stronie
♦Stosowanie narzędzi do przeprowadzania testów A/B (informacja, jakie elementy witryny e-commerce warto tworzyć)
♦Zastosowanie możliwości przetwarzania i rozpoznawania obrazu (np. kupujący przesyłając swoje zdjęcie może sprawdzić, jak ubranie wygląda na jego sylwetce)
♦Zarządzanie zapasami (algorytm sugeruje, które zapasy należy uzupełnić)
♦Zapewnienie bezpieczeństwa w witrynie (AI rozpoznaje zbyt szybkie zachowania)


Uczenie maszynowe w e-mail marketingu
Przykładowe narzędzia, z których warto skorzystać do automatyzacji e-mail marketingu:
♦ Get response
♦ FreshMail
♦ Mailchimp
Powyższe narzędzia pomagają tworzyć newslettery, pozwalają na segmentację użytkowników według określonych cech oraz dają możliwość ustalenia najlepszego czasu wysyłki, biorąc pod uwagę przyzwyczajenia użytkowników.


Chatbot & Voicebot
W ostatnim czasie zauważamy wykorzystanie chatbotów i voicebotów w obsłudze klienta. Firmy decydują się na ten krok, gdyż takie działanie niemal niczym nie różni się od ludzkiej rozmowy, a udziela szybkich i konkretnych odpowiedzi na pytania. Systemy oparte na sztucznej inteligencji pozwalają w firmie skupiać się na szybkim i skutecznym rozwiązaniu problemów. Uczenie maszynowe wykorzystuje się w reklamie Google Ads przy strategii określania stawek i modelach płatności za reklamę. Na podstawie wcześniej pozyskanych danych, kampanie inteligentne są automatycznie zoptymalizowane. Firma może tworzyć podstawy reklam, a system sam łączy treść i grafikę, by uzyskać jak najlepsze efekty.


Google Analytics
Z kolei Google Analytics możesz wykorzystać w celu zebrania danych o zachowaniu użytkowników na stronie. Jako właściciel strony możesz zobaczyć, które elementy strony zwiększają zaangażowanie użytkowników, możesz sprawdzić ścieżki zakupowe i ulepszyć drogę do konwersji. Technologia AI pomoże dopasować stronę do użytkownika.

Siła marki leży w umyśle klientów, działania przy pomocy sztucznej inteligencji umożliwią markom nawiązanie kontaktu z każdym klientem. Wykorzystanie AI w obsłudze klienta poprawi jakość usług i korzystnie wpłynie na globalny wizerunek marki oraz generowanie przychodów. Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja bez wątpienia wspierają marketing firmy, zarówno internetowy jak i tradycyjny. Dla wielu firm użycie AI będzie oznaczało osiągnięcie wzrostu wydajności, optymalizację procesów a w konsekwencji sukces na rynku.

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail