4 kolory, które warto wykorzystać w materiale reklamowym [3/150]

Zanim przejdziemy do meritum tego artykuły, przywołaj proszę sobie na myśl takie marki jak: IKEA, McDonalds i Allegro. Czy jesteś w stanie odpowiedzieć na pytanie: Jakie kolory dominują w ich przekazach reklamowych?  

Potrafisz prawda? Czy wiesz, że to właśnie kolor jest jednym z najważniejszych elementów materiału reklamowego? To dzięki barwom budujesz rozpoznawalność swojej firmy.  

Jakie tematy poruszamy w tym artykule? 

  1. Siła kolorów  
  2. Wybranie odpowiedniego celu  
  3. Zestawienie najlepszych kolorów  

 

1. Siła kolorów  

Kolory zdecydowanie wpływają na nasz mózg, dlatego podczas przygotowywania materiałów graficznych warto zastanowić się, jakie emocje budzi w nas wybrana barwa. Weźmy na tapet kolor czerwony. Ta barwa powoduje, że jesteśmy bardzo pobudzeni, ale również może nas zniechęcać do działania. Inaczej będzie z żółtym czy niebieskim – więcej szczegółów poznasz poniżej. W wielu źródłach możemy znaleźć informacje o tym, że to dzięki zmianie koloru zwiększyła się aktywność użytkowników np. na stronie www lub fanpage’u –  oznacza więc to, że klucz tkwi w odpowiednim doborze barwy do grupy docelowej oraz wybranych działań.  

 

 

2. Wybranie odpowiedniego celu 

Od czego zacząć?  

  • Rozpocznij od dokładnego sprecyzowania grupy docelowej. 
  • W kolejnym kroku naszkicuj  lub zapisz swój pomysł. 
  • Przede wszystkim zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki tej reklamie i  w jakim czasie? 

Pamiętaj, że kolory wykorzystane w Twoim projekcie nie powinny rozpraszać klientów, tylko wzmacniać wizerunek Twojej marki  i zachęcać odbiorców do zainteresowania się Twoją firmą.  

 

3. Zestawienie najlepszych kolorów  

Każdy z kolorów w różny sposób wpływa na ludzi. Jakie kolory możesz wybrać do swojej kreacji reklamowej? Sprawdź poniżej! 

  • ŻÓŁTY – CASE KREACJA
    Nie mogło być inaczej! Żółty to przede wszystkim NASZ kolor! 

Ta barwa symbolizuje radość  i energię. Tworząc materiały z tym kolorem, na pewno wpłyniesz pozytywnie na swoich odbiorców. Praktycznie w każdej branży można stosować tę barwę, ponieważ nie można jej nic zarzucić i z resztą sami widzicie, że jest to nasz faworyt!  

Neutralny kolor, który nie budzi negatywnych emocji – z tego powodu bardzo często pojawia się na stronach internetowych czy materiałach reklamowych. Według psychologii kolorów to właśnie  ta barwa budzi największe zaufanie i nie bez powodu bardzo często to banki i inne ważne instytucje wykorzystują ten kolor w swojej identyfikacji.  

 

Czerń – klasyka i elegancja! Zdecydowanie symbolizuje moc i odwagę, dlatego nie bez przyczyn spora liczba firm samochodowych decyduje się na użycie tej barwy. Wybierając  taki kolor,  pamiętaj, aby nie przytłoczył on Twojej kreacji reklamowej, ponieważ z silnej marki możesz stworzyć niezrozumiały przekaz, który nie zostanie pozytywnie odebrany przez odbiorców.  

Czy można wykorzystywać czerwień w materiałach graficznych? Oczywiście, że tak! W przeciwieństwie do niebieskiego ten kolor najbardziej pobudza nasz organizm! Związany jest między innymi z dynamizmem, ogniem i energią. Wykorzystaj go ja w trakcie ogłaszania ważnego komunikatu – na pewno zwróci uwagę Twoich klientów. Jeśl więc planujesz zrobić wyprzedaż lub organizujesz jakieś wydarzenie, to koniecznie wykorzystaj tę barwę.  

 

 

Podsumowanie 

Mamy nadzieję, że udało nam się przybliżyć zasady wykorzystywania wybranych barw. Pamiętaj, że wszystko zależy od celu i Twojej grupy docelowej, ponieważ stanowią one  klucz do prowadzenia kolejnych działań. 

 

Źródła: 

https://pieknoumyslu.com/psychologia-koloru-wplyw/
http://medikway.pl/znaczenie-kolorow-i-ich-wplyw-na-samopoczucie/