Anna Federowicz
Anna
Federowicz

Prowadzisz lokalny biznes i chciałbyś dotrzeć do nowych Klientów z ofertą, ale jednocześnie Twój budżet jest ograniczony? W takim przypadku z pomocą przychodzi Facebook. Jest to potężne narzędzie marketingowe, które daje ogromne możliwości dotarcia do grupy docelowej przy relatywnie niskich nakładach finansowych.

Na przykładzie kampanii przeprowadzonej dla lokalnej kwiaciarni chcemy pokazać Ci, że to możliwe, by przy niskich kosztach osiągnąć zaplanowany cel.

 

W okresie przed komunijnym kwiaciarnia borykała się z problemem dotarcia do matek, których córki przystąpią do I Komunii Świętej. Oferowali wianki dla dziewczynek na tę uroczystość z możliwością przymierzenia. Oczywiście, firma zdawała sobie też sprawę z tego, iż potencjalne Klientki mogą nie wiedzieć o tej ofercie. Największym wyzwaniem było dotarcie do grupy docelowej przy jednoczesnym niskim koszcie reklamy.

Celem kampanii było poinformowanie zainteresowanych o ofercie i pozyskanie Klientów poprzez Facebook.

kampania Facebook

Kreacja reklamy polegała na połączeniu kilku zdjęć w krótki film, zachęcający do mierzenia wianków. Dodatkowo, zależało nam aby jak najwięcej osób dowiedziało się o tej ofercie, dlatego w reklamie poprosiliśmy o udostępnienie filmu znajomym. Wiemy iż, grupa docelowa jaką są matki, chętnie dzieli się doświadczeniem i uzyskaną informacją, dlatego skorzystaliśmy z ich dobrowolnego wsparcia.

 

Zaznaczyć należy, iż przed rozpoczęciem kampanii kwiaciarnia nie otrzymywała żadnych telefonów, wiadomości ani zamówień przez e-mail w związku z proponowaną ofertą. Nie wiedzieli również, jakich efektów mogą się spodziewać.

Dzięki Facebook’owi zmieniło się to, a właściciele byli bardzo zadowoleni z rezultatu.

 

Jak tego dokonaliśmy?

Jak już było wspomniane wcześniej, Facebook ma tę przewagę nad innymi formatami reklamowymi, iż można dzięki niemu dotrzeć do właściwych odbiorców. Sami udostępniamy bardzo dokładne informacje na swój temat, dlatego Facebook sporo wie o swoich użytkownikach, co ułatwia dotarcie do konkretnej grupy docelowej.

Utworzyliśmy kampanię reklamową skierowaną do matek. Ze względu na lokalny charakter prowadzonego biznesu zawęziliśmy ją do konkretnej miejscowości dodając +15 km zasięgu. Określiliśmy płeć, wiek, wyznanie, wiek oraz płeć córki.

W rezultacie kampania została skierowana do 268 matek. Całkowity koszt wyniósł ok. 90 zł.

 

 

A jaki był efet prowadzonych działań?

Kilkadziesiąt matek przyszło z córkami przymierzyć wianki. Jednocześnie większość z nich zamówiła je dla swoich córek.

Reklama w Facebook spowodowała bezpośrednią sprzedaż, a jednocześnie umocniła rozpoznawalność marki i pozwoliła lokalnej społeczności dowiedzieć się o ofercie.

Kwiaciarnia podobne wydarzenia organizowała w latach poprzednich, jednak dopiero dzięki tej kampanii osiągnęła tak zadowalające efekty.

Reklama przyczyniła się do 100% zwrotu z inwestycji, dodatkowo przynosząc wysoki zysk ze sprzedaży wianków.

 

 

Jak widać, Facebook przy naprawdę niskich kosztach, pozwala osiągnąć bardzo zadowalające rezultaty. Przekonaj się sam o potencjale social media i osiągnij sukces.

 

Case Study – kampania na Facebook’u dla kwiaciarni
Artykuł oceniono na: 5 (2 głosy)
Anna Federowicz

Anna Federowicz

Budowanie marki to moja pasja. Specjalizuję się w tworzeniu strategii marketingowych, kreowaniu wizerunku oraz planowaniu spójnej komunikacji dla firm. Zajmuję się prowadzeniem social mediów dla firm z różnych branż i copywritingiem.