Dlaczego użytkownicy porzucają swoje koszyki? [42/150]

Zwrócenie uwagi użytkownika, aby dokonał zakupu w naszym sklepie online, jest nie lada wyzwaniem. Często za rogiem czai się konkurencja oferująca lepsze promocje czy udogodnienia. Należy więc, jak najlepiej wykorzystać swój potencjał, aby wyróżnić się od innych i zachęcić do zakupu. Nawet jeżeli, użytkownik skorzysta z naszego sklepu i rozpocznie dodawanie produktów do koszyka, to jeszcze nie należy liczyć go jako kupującego. Ilość porzuconych koszyków, czyli dodanie produktu do koszyka a następnie jego porzucenie zdarza się bardzo często. Należy wiec zweryfikować zachowania naszych potencjalnych klientów i zastanowić się co sprawia, że klienci pozostawiają swoje koszyki i opuszczają nasz sklep online.

Dlaczego tak się dzieje?

Wiedz, że nie warto za każdym razem siebie obwiniać za decyzje klientów. Powodów, dla których osoba porzuciła skompletowane zamówienie, jest naprawdę wiele. Jednym z nich może być pojawiający się błąd techniczny w sklepie online. Najczęściej powód porzuconych koszyków obejmuje właśnie pojawiające się niemiłe niespodzianki jak np. pojawiający się wcześniej nie wspomniany dodatkowy koszt, wysoka cena dostawy bądź ograniczone formy płatności. Często zbyt długi proces finalizacji zakupów staje się powodem ich porzucenia. Zależy to jednak od rodzaju produktu. Udowodnione jest, że gdy kupujemy produkty drogie i luksusowe jesteśmy bardziej skłonni poświęcić na zakupy więcej czasu. Kolejny powód może obejmować dokonanie innych zakupów w aktualnym czasie, bardziej potrzebnych i ograniczających nasz dostępny budżet. W takiej sytuacji warto dać użytkownikowi możliwość przejrzenia koszyka ponownie, przy kolejnej wirtualnej wizycie. Ważne, aby produkty dodane do koszyka nie przepadły. Gdy potencjalny klient powróci i będzie posiadał większą ilość gotówki do dyspozycji, może się na te zakupy zdecydować.

Stawiając siebie w roli kupującego w naszym sklepie zweryfikujemy, czy wszystko co w nim posiadamy spełnia oczekiwania użytkowników. Oczywiście należy być dla siebie surowym i nie podchodzić do tego procesu emocjonalnie. Warto wiedzieć, że od kliknięcia potencjalnego klienta w naszą witrynę do finalizacji zakupu jest bardzo długa droga. Spotkać nas może na niej duża ilość niezapowiedzianych zakrętów. W naszej kwestii jest to, czy użytkownik te zakręty pokona. Spełniając wymagania techniczne mamy możliwość zwiększenia sprzedaży. Należy więc zadbać o to, aby powodów porzucenia koszyka było jak najmniej.

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail