Papier firmowy – co powinno się na nim znaleźć [38/150]
Silna i korzystnie odbierana marka to cel każdego przedsiębiorcy. Dobrze wykreowana jej pozycja wpływa pozytywnie na relacje z klientami. Budowanie wizerunku powinno ciągle być kształtowane, dlatego warto zadbać o elementy identyfikacji wizualnej. Jednym z nich jest papier firmowy. Oczywiście nie jest to rzecz, bez której nie można rozwijać marki, ale z pewnością jej posiadanie zostanie docenione przez klientów i partnerów biznesowych.

 

Co powinien zawierać?

W obecnych czasach korespondencja tradycyjna odeszła na bok na rzecz formy mailowej. Jednak papier firmowy ma zastosowanie w innej formie oraz jest sposobem na promowanie naszej marki. Jej niski koszt może przynieść Twojej firmie korzyści promocyjne przy małym wkładzie finansowym. Jedynym elementem, który obowiązkowo powinien znaleźć się na papierze to logo. Warto umieścić również dane kontaktowe, dzięki którym klient będzie mógł się z nami skontaktować.

Gdzie umieścić potrzebne informacje?

Logo wraz z pozostałymi ważnymi informacjami powinno być wyeksponowane. Można umieścić je na środku papieru, jednak w takiej sytuacji trzeba pamiętać, żeby przybrało delikatniejszą formę i miało minimalne natężenie kontrastu. Można zastosować również inną formę jak np. ułożenie logo i danych kontaktowych od góry bądź dołu strony. Oczywiście wedle uznania możemy zastosować różne motywy graficzne nawiązujące do prowadzonej działalności. Najważniejsze jest wyczucie smaku i zachowanie odpowiedniej formy graficznej. Papier powinien być wizytówką biznesową i nie zawsze przybierać oficjalną formę w ograniczonej palecie barw. Warto również zwrócić uwagę na sprawy techniczne jak np. jakość papieru i wydruku, bo to też finalnie będzie podlegać ocenie odbiorcy.

 

Częstsze umieszczanie naszego logo sprawia, że stajemy się bardziej rozpoznawalni. Zastosowanie go w papierze firmowym wraz z ciekawymi elementami pasującymi do naszej branży pozytywnie wpłynie na odbiorców, którzy docenią fakt, że nawet firmowy papier prezentuje się profesjonalnie. Jeżeli szukasz firmy, która przygotuje dla Ciebie taki projekt, zajrzyj tutaj https://studiokreacja.pl/oferta/identyfikacja-wizualna/papier-firmowy/

 

5/5 - (1 vote)
5/5 - (1 vote)
Emilia Raźniak

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media
5/5 - (1 vote)