6 trików na stworzenie skutecznego projektu logo [1/150]
Logo jest podstawowym elementem każdej marki. To znak rozpoznawczy, którego zadaniem jest wyróżnienie firmy na tle konkurencji. Jak stworzyć logo, które będzie zarabiać na nasz biznes? O czym należy pamiętać podczas tworzenia projektu? Poznaj nasze sprawdzone triki!
Jakie tematy poruszamy w tym artykule
- Co warto wiedzieć o logo?
- 5 trików na stworzenie skutecznego projektu logo
1. Co warto wiedzieć o logo?
Jeżeli zależy Ci na generowaniu zysków, to warto zainwestować w skuteczną identyfikację, która pomoże Tobie zdobyć nowych klientów. Jednym z elementów ID jest logo, które odgrywa niezwykle istotną funkcję – wyróżnia Cię na tle konkurencji i pracuje na Twoją markę, dlatego też podczas tworzenia projektu logo należy zadbać o nawet najdrobniejszy szczegół.
2. 6 trików na stworzenie skutecznego projektu logo
1. GRUPA DOCELOWA
Zacznij od dokładnego określenia swojej grupy docelowej. Nazwij swój target, zastanów się, kim oni są i czym się interesują?
2. TOŻSAMOŚĆ WIZUALNA
Podczas przygotowywania logotypu opisz jego idealną tożsamość wizualną. Pomyśl, czy znak ma być luksusowy a może niedrogi i subtelny. Oczywiście wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz i czym się zajmujesz. Logo to skrót myślowy, który ma zaprezentować Twoja firmę.
3. UMIAR
Postaw na minimalizm! Postaraj się przygotować prosty projekt, który będzie nawiązywał do obecnych trendów. Wybierz maksymalnie 3 kolory, które wykorzystasz podczas tej realizacji. Oprócz tego pamiętaj o tym, aby nie szaleć z fontami. Przygotuj taki projekt, który będzie czytelny dla odbiorców.
4. RESEARCH
Zaprezentuj swój projekt np. w mediach społecznościowych. Zapytaj swoich odbiorców, co sądzą na temat Twojego logo. Pamiętaj, że nie tworzysz tego znaku dla siebie tylko dla swoich klientów.
5. ZAPAMIĘTYWALNOŚĆ
Stwórz projekt, który od razu rzuci się w oczy i zapadnie w pamięć.
6. UNIWERSALNOŚĆ
Zadbaj o to, żeby Twój projekt zawsze dobrze wyglądał bez względu na zmianę kolorów. Sprawdź, czy dobrze prezentuje się również z daleka.
Podsumowanie
Wszystko zależy od naszej wizji, w jaki sposób chcemy je zaprojektować. Logotyp nie musi dokładnie odzwierciedlać, czym zajmuje się wybrana firma, jednak warto, aby drobny element nawiązywał do jej działalności . Pamiętaj o tym, aby było proste, czytelne i spójne z całą identyfikacją wizualną Twojej marki. Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz skorzystać z naszej pomocy, to zachęcamy Cię do kontaktu :)
Podobne artykuły
Nie chcesz niczego przegapić?