Przemysław Bazanowski
Przemysław
Bazanowski

Poprosiłeś agencję o stworzenie strony internetowej lub posiadasz ją już od jakiegoś czasu, jednak masz wrażenie, że prócz Ciebie nikt nie wie o jej istnieniu i nikt z niej nie korzysta? Podpowiemy, w jaki sposób zwiększyć ruch na stronie internetowej. 

 

 Dodatkowo zapraszamy do naszego wcześniejszego artykułu „39 sposobów promowania strony www”

  

Przede wszystkim zastanów się, w jakich miejscach znajduje się informacja o tym, że firma posiada stronę internetową. Umieściłeś adres na wizytówce lub w stopce mailowej? Świetnie. Pamiętaj aby te dane znajdowały się na wszystkich możliwych materiałach reklamowych, z którymi kontakt ma Twój potencjalny klient. 

Możliwości przekierowania użytkowników na stronę firmową jest bardzo wiele, zaczynając od zachęcenia do wejścia poprzez social media czy inwestycji w płatny ruch lub możemy bardziej „kreatywnie” podejść do tego tematu [Symbol] A więc, od czego zacząć? 

 

Po pierwsze, jeśli Twoja strona funkcjonuje już od jakiegoś czasu, warto przeprowadzić jej audyt. Umożliwi on przeanalizowanie strony, znalezienie jej najsłabszych punktów oraz poprawę pod kątem optymalizacji. Audyt i wprowadzone rozwiązania wpłyną z pewnością korzystnie na widoczność w wyszukiwarkach. Poprawa widoczności w Google wpływa na wzrost ruchu na stronie.  

 

 

Kolejny punkt, związany poniekąd z audytem, to optymalizacja contentu na stronie. Aby uzyskać lepsze wyniki w postaci ruchu organicznego, przede wszystkim powinniśmy regularnie publikować wartościowe treści na stronie. Nasi odbiorcy wiedzy poszukują w Internecie. Dostarczajmy im ją w postaci merytorycznych treści, wzbogaconych o słowa kluczowe. Jednak tu warto uważać, aby nie przesadzić. Chciałabym również zaznaczyć, iż ważną kwestią jest optymalizowanie nagłówków i eksponowanie ich, ale również zadbajmy o właściwe oznaczenie materiałów graficznych, np. poprzez uzupełnienie atrybutów ALT. 

 

Klienci często firmy szukają najpierw na Facebook’u, dlatego wykorzystaj tę możliwość i przekieruj ich na swoją witrynę z wykorzystaniem social media. Podsuwaj użytkownikom wartościowy content, rozmawiaj z nimi w social media, ale po większe zasoby wiedzy prowadź ich do swojej strony internetowej. Poprzez edukację, zyskujemy w oczach klientów zaufanie. Na stronie, oprócz interesujących artykułów, znajdą oni również Twoją ofertę a stąd już bliższa droga do sprzedaży 

 

Jeśli mówimy o wiedzy, to warto tu zaznaczyć jak ważne jest prowadzenie bloga. Jeśli treści regularnie publikowane zaciekawią odbiorców, będą oni lojalnie wracać na stronę i zobaczą w Tobie eksperta w danej dziedzinie. Widząc, że chętnie dzielisz się wiedzą i robisz to w ciekawy sposób, wśród klientów może zadziałać tzw. reguła wzajemności, dzięki czemu będą bardziej chętni, aby dokonać zakupu właśnie w Twojej firmie.  

 

Oprócz bezpłatnych metod, które zostały wskazane powyżej, warto zainwestować w ruch płatny. Mamy na myśli linki sponsorowane, Google AdWords oraz płatne kampanie w social media, które przekierują na naszą witrynę. Płatne kampanie to niejako ostatni punkt działań, które wcześniej umówiliśmy. Przekierowując użytkowników na witrynę, musimy dostarczyć im wartościowej wiedzy i zachęcić, by wracali i dokonywali zakupów. Wniosek jest jeden: ważne, aby zaplanować wcześniej wszystkie działania i publikować regularnie. Dopiero w następnej kolejności pomyślmy o płatnej kampanii.  

Możliwości jest bardzo wiele, warto jednak mieć plan działań, który konsekwentnie będziemy realizować. Tylko spójne działania mogą przynieść sukces.  

 

 

Jak łatwo zauważyć, możliwości skierowania klientów na stronę internetową Twojej firmy jest bardzo dużo. W każdej branży temat ten powinien zostać indywidualnie rozpatrzony i powinna zostać przygotowana strategia i plan działania. Nie tworzymy strony, aby ona „była”, tylko ma realizować konkrety cel. Zwykle nadrzędnym celem jest sprzedać, dlatego pozwólmy klientom dotrzeć na stronę, dajmy możliwość zapoznać się z ofertą oraz innymi materiałami i treściami, aby dzięki temu realizować cele sprzedażowe.  

 

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?
Oceń naszą ofertę
Przemysław Bazanowski

Przemysław Bazanowski

Grafik, webdesigner, doradca w e-marketingu, growth haker, doradca brandingu. Fanatyk internetu, social media, startupów. Projektuje, realizuje i osiąga cele dla wielu firm w różnych branżach. Doradza małym i średnim firmom.