Listy i pisma wydrukowane offsetem na eleganckim papierze są w dalszym ciągu główną aplikacją w systemie tożsamości – nawet w czasach poczty głosowej i e-mail.
Papier firmowy z oryginalną sygnaturą wciąż jest ważnym elementem praktyki biznesowej. Jest traktowany jako wiarygodny dowód, że nadawca prowadzi biznes, poza tym często zawiera istotną informację czy porozumienie kontaktowe. Papier z nagłówkiem firmowym jest najbardziej oficjalnym rodzajem komunikacji biznesowej. Ma w sobie powagę i godność.
Elegancki papier firmowy to jeden z istotnych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Pisma biznesowe tworzone na sygnowanych kartkach podkreślają prestiż przedsiębiorstwa i jego mocną pozycję na rynku. Chcąc budzić zaufanie partnerów, zdecyduj się na papier firmowy z logo, który będzie uwiarygadniał każdy wystawiany dokument. Pamiętaj, aby design papieru firmowego był spójny z innymi materiałami firmowymi, w tym z wizytówkami i ulotkami. W celu zachowania konsekwencji wizerunkowej stworzenie projektu papieru firmowego zleć specjalistom! Pozwoli to utrzymać jednakowy design wszystkich elementów identyfikujących i promujących markę.