Jak powinna wyglądać strona www dostosowana do wymagań RODO? [50/150]

Rodo, jest to Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Odpowiada za nacisk na administratorów stron www w postaci przymusu informacyjnego o wykorzystywaniu danych użytkowników. Rozporządzenie dotyczy wszystkich podmiotów, które gromadzą informacje personalne osób fizycznych. Aby dostosować się do przepisów warto umieścić klauzulę w najbardziej popularnym i ogólnym miejscu, czyli na stronie internetowej. Jak więc, powinna wyglądać strona www zgodnie z przepisami prawa?

RODO w praktyce?

Wiele obecnych stron www prowadzi marketing internetowy i przechowuje dane swoich klientów. Aby dostosować się do przepisów należy umieścić klauzulę informacji ustalającą cel wykorzystywanych danych personalnych. Informacja ta powinna zawierać dane o profilowaniu klientów lub poddawaniu ich remarketingowi. Ważnym punktem jest również przymus w postaci podawania nazwy dostawcy oraz stosowanej techniki podczas używania urządzeń analizujących i gromadzących dane. Kolejna ważna informacja, którą należy umieścić informuje o potrzebie podania praw klienta oraz osoby, do której może się zwrócić w celu prośby o zaprzestanie zbierania danych. Biorąc pod analizę ustawę o ochronie danych osobowych, musimy poinformować kto jest administratorem danych, w jakim celu je gromadzi i jakie posiada uprawnienia. Jeżeli Twoja firma kontaktuje się z klientami wysyłając im informacje drogą mailową bądź telefoniczną pamiętaj, że musisz mieć na to zgodę! 

Jakie elementy powinna zawierać strona www zgodna z RODO?
  1. Jeżeli na Twojej stronie pojawia się formularz kontaktowy to zwróć uwagę na rodzaj i ilość informacji, które chcesz zbierać. Możliwość komunikacji powinna jedynie dawać taką możliwość, a nie potajemnie wyłudzać informację o potencjalnym kliencie. Stosując możliwość komunikacji, przy wiadomości powinien znajdować się checkbox z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, który użytkownik powinien zaznaczyć przed wysłaniem komunikatu. 
  2. Drugi ważny aspekt dotyczy wszystkich regulaminów oraz polityki prywatności i plików cookies. Informacje te powinny znajdować się w widocznych miejscach, aby użytkownik miał możliwość szybkiego zapoznania się z nimi. Regulaminy muszą informować o wszystkich aplikacjach, narzędziach śledzących, monitorujących i analizujących.
Formularz CV i newsletter pod okiem RODO

-Jeżeli planujesz na swojej stronie umieścić formularz przeznaczony do wysłania CV pamiętaj, żeby poinformować o przetwarzaniu danych. Przekaż również informację kandydatowi o umieszczeniu w CV odpowiedniej klauzuli, bez której nie możesz podjąć działań rekrutacyjnych danej osoby. Jednym z częstych elementów na stronie internetowej jest także miejsce do pozostawiania komentarzy. Zwykle znajduje się na podstronie będącej blogiem firmowym i służącej do pozycjonowania, czy budowania wizerunku firmy. Możliwość dodawania komentarzy na stronie? Czemu nie! Pamiętaj jednak, że z nich również pobierane są dane. Użytkownik przed opublikowaniem komentarza musi zaakceptować regulamin i zostać poinformowany o sposobie przetwarzania i wykorzystywania danych.

– Podobnie wygląda aspekt zapisu do newslettera. Aby zdobyć maila od potencjalnego zainteresowanego naszymi produktami bądź usługami najwygodniej jest nam umieścić checkbox. Poprzez który osoba, zaznacza okienko i oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji usługi opisanej w polityce prywatności.

Pamiętaj! RODO wymaga od administratora strony szyfrowania i certyfikatu SSL.
Rodo wprowadził do naszego życia szereg zmian. Jednak już dzisiaj przestajemy zwracać na nie uwagę. Wciąg wyskakujące pop-upy informujące o ciasteczkach czy pojawiające się checkboxy to już nic nadzwyczajnego. Należy jednak pamiętać, że ich brak skutkuje surowymi karami. 

Kategorie

Podobne artykuły

7 porad, jak stworzyć chwytliwą nazwę dla firmy! [41/150]

3 min

Blog

Skuteczne strategie optymalizacji współczynnika konwersji

3 min

Blog

Optymalizacja Kampanii Reklamowych AdWords dla Twojej Firmy

3 min

Blog

Automatyzacja w e-mail marketingu

3 min

Blog

Skuteczne Strategie dla Reklamy Produktu na Polskim Rynku

3 min

Blog

8 trików na podwojenie sprzedaży w sklepie internetowym [8/150]

3 min

Blog

Rozwój i Znaczenie Agencji Interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

12 kroków, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

3 min

Blog

Niesamowita użyteczność zawsze najprostszym rozwiązaniem

3 min

Blog

Czym jest neuromarketing i jak go wykorzystać w kampanii? [47/150]

3 min

Blog

Ranking najlepszych agencji interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

Jak efektywnie zbudować profesjonalną stronę WWW: Praktyczny poradnik

3 min

Blog

7 porad, jak stworzyć chwytliwą nazwę dla firmy! [41/150]

3 min

Blog

Skuteczne strategie optymalizacji współczynnika konwersji

3 min

Blog

Optymalizacja Kampanii Reklamowych AdWords dla Twojej Firmy

3 min

Blog

Automatyzacja w e-mail marketingu

3 min

Blog

Skuteczne Strategie dla Reklamy Produktu na Polskim Rynku

3 min

Blog

8 trików na podwojenie sprzedaży w sklepie internetowym [8/150]

3 min

Blog

Rozwój i Znaczenie Agencji Interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

12 kroków, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

3 min

Blog

Niesamowita użyteczność zawsze najprostszym rozwiązaniem

3 min

Blog

Czym jest neuromarketing i jak go wykorzystać w kampanii? [47/150]

3 min

Blog

Ranking najlepszych agencji interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

Jak efektywnie zbudować profesjonalną stronę WWW: Praktyczny poradnik

3 min

Blog

7 porad, jak stworzyć chwytliwą nazwę dla firmy! [41/150]

3 min

Blog

Skuteczne strategie optymalizacji współczynnika konwersji

3 min

Blog

Optymalizacja Kampanii Reklamowych AdWords dla Twojej Firmy

3 min

Blog

Automatyzacja w e-mail marketingu

3 min

Blog

Skuteczne Strategie dla Reklamy Produktu na Polskim Rynku

3 min

Blog

8 trików na podwojenie sprzedaży w sklepie internetowym [8/150]

3 min

Blog

Rozwój i Znaczenie Agencji Interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

12 kroków, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

3 min

Blog

Niesamowita użyteczność zawsze najprostszym rozwiązaniem

3 min

Blog

Czym jest neuromarketing i jak go wykorzystać w kampanii? [47/150]

3 min

Blog

Ranking najlepszych agencji interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

Jak efektywnie zbudować profesjonalną stronę WWW: Praktyczny poradnik

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM