Przemysław Bazanowski
Przemysław
Bazanowski

Już za moment rozpocznie się najbardziej gorący czas – Święta Bożego Narodzenia. To bardzo intensywny czas dla wielu branż, gdyż klienci chętniej podejmują wtedy decyzje zakupowe. Może warto w tym momencie wykorzystać potencjał voucherów, by zmaksymalizować poziom sprzedaży i pozyskać nowych klientów? Sprawdź, jak to zrobić.  

Faktem jest, że bony podarunkowe zwiększają sprzedaż i pomagają pozyskać nowych klientów, którzy mogą przetestować dzięki temu dany produkt lub usługę. Jednak, aby voucher spełnił swoją rolę, musi zostać odpowiednio przygotowany.  

3 istotne aspekty skutecznego voucher’a: 

1. Promocja to podstawa 

Zadbaj o to, by klienci wiedzieli o ofercie voucherów w Twojej firmie. Informację o tym możesz przekazać bezpośrednio w kontakcie z klientem, np. podczas wizyty w salonie kosmetycznym. Jeśli prowadzisz sklep odzieżowy lub księgarnię, postaw na ladzie przy kasie dostępne vouchery. Z pewnością zostaną zauważone przez klientów. Bardzo dobrą formą promocji będzie także komunikacja za pomocą social media, gdyż tam każdy z nas spędza bardzo dużo czasu.   

2. Mało treści i minimalizm 

Bon podarunkowy to nie ulotka reklamowa. Zadbaj, by jasno określić w nim kto jest adresatem, zapisz kwotę lub nazwę usługi/produktu, datę ważności vouchera oraz dane teleadresowe i adres witryny internetowej. Osoba, która otrzyma taki bon musi wiedzieć, jak się z Tobą skontaktować, w celu jego realizacji.  

3. Atrakcyjna forma 

Zadbaj również o estetyczną formę bonu podarunkowego. Jeśli ma to być prezent dla klientów lub ich znajomych czy rodziny, to koniecznie musi być atrakcyjny. Nikt z nas nie lubi dostawać „brzydkich” prezentów. Zastanów się nad ciekawą formą czy kształtem lub opakowaniem na bon podarunkowy. W tym przypadku ogranicza Cię tylko wyobraźnia i… budżet :)

Oferowanie bonów podarunkowych daje wiele korzyści dla sprzedającego. Firma sprzedając voucher otrzymuje niejako zapłatę „z góry” za dany produkt lub usługę, która zostanie wykonana w przyszłości. Jeśli osoba, która otrzyma bon będzie zadowolona z obsługi, z pewnością wróci do danej firmy. Pozyskujemy dzięki temu nowego, lojalnego klienta.  

Najlepszy czas na vouchery 

Jak już wspomniałam, okres przed Świętami Bożego Narodzenia to z pewnością doskonały czas, aby oferować klientom vouchery. Często nie wiedząc, co podarować komuś bliskiemu decydujemy się na bon podarunkowy na wybraną kwotę. To zdecydowanie lepszy pomysł, niż nietrafiony prezent pod choinką.  

Wykorzystaj promocję voucherów również w przypadku innych świąt, jak Dzień Matki czy Dzień Kobiet. Może warto także pomyśleć o mniej znanych świętach, które pasowałyby do Twojej branży w pomogły w zwiększeniu sprzedaży poprzez bony podarunkowe.  

Dlaczego warto sprzedawać vouchery? 

1. Dajesz coś, co może zostać zrealizowane tylko u Ciebie – voucher jest ograniczony czasowo oraz osoba, która go dostała musi wykorzystać go w Twojej firmie.  

2. Niższy koszt, większa wartość dla klienta – korzystniej sprzedać voucher niż podarować kilku procentowy rabat.  

3. Możliwość zwiększenia sprzedaży – często zdarza się, że osoby dokonują zakupu a kwotę wyższą, niż dostępne na bonie podarunkowym środki, dopłacając różnicę.  

4. Sposób na pozyskanie nowych klientów. 

Warto przemyśleć temat voucherów i jeśli jeszcze nie posiadasz ich w swojej ofercie, koniecznie zmień to. Zobaczysz, jak wiele korzyści może przynieść zastosowanie tej formy promocji.  

Dlaczego voucher jest potrzebny Twojej firmie?
Artykuł oceniono na: 5 (1 głos)
Przemysław Bazanowski

Przemysław Bazanowski

Grafik, webdesigner, doradca w e-marketingu, growth haker, doradca brandingu. Fanatyk internetu, social media, startupów. Projektuje, realizuje i osiąga cele dla wielu firm w różnych branżach. Doradza małym i średnim firmom.