Case study – przykład kampanii na Facebook dla lokalnej restauracji

Social media, dzięki płatnej reklamie pozwalają dotrzeć do właściwej grupy docelowej, bez konieczności przeprowadzania skomplikowanych badań marketingowych czy produkcji drogich kreacji reklamowych. Na przykładzie lokalnych firm najlepiej widać, jak wiele mogą osiągnąć dzięki dobrze przeprowadzonej kampanii za pośrednictwem Facebook’a, i że warto w nią inwestować.

Chcemy tym razem zaprezentować Ci kampanię prowadzoną na zlecenie restauracji, która po wielu latach przerwy ponownie otworzyła działalność i chciała o tym fakcie poinformować Klientów.

 

Problem, jaki napotkali właściciele, to bardzo niska frekwencja gości w pierwszych tygodniach ponownej działalności. Warto wskazać, iż omawiana restauracja posiada wieloletnią tradycję i kojarzona jest raczej z klientelą w starszym wieku, ze względu na wcześniejszy charakter działalności.

Celem kampanii było wypromowanie restauracji w nowej odsłonie wśród jak największej liczby odbiorców. Chcieliśmy zwiększyć również interakcję między mieszkańcami a restauracją.

 

Jak tego dokonaliśmy?

Postanowiliśmy zorganizować konkurs na 3 dni przed Dniem Matki, w którym do wygrania były 2 vouchery na kwotę 100 zł. Utworzyliśmy kampanię skierowaną do mieszkańców. Zawęziliśmy ją przede wszystkim do miejscowości oraz odległości w promieniu 15 km. Określiliśmy również wiek, by uniknąć wyświetlania reklamy zbyt młodym osobom.

W poście poprosiliśmy o udostępnianie postu konkursowego, by dotarł on do jak największego grona odbiorców.

Kampania Facebook

Jaki rezultat osiągnęliśmy?

Reklama w Facebook umocniła rozpoznawalność restauracji, która wznowiła działalność. Zwiększyła się również ilość klientów odwiedzających to miejsce.

Reklama dotarła do ponad 35 tys. osób (zasięg), zebraliśmy ponad 250 polubień i 273 osoby udostępniły post konkursowy.
Dzięki wzmożonemu zainteresowaniu użytkowników ponad 80% ruchu pochodziło z zasięgu organicznego, co oznacza że był on darmowy. Kampania kosztowała 200 zł, a efekt był naprawdę zadowalający.

 

Przeprowadzone przez nas kampanie dowodzą, jak skutecznym narzędziem są reklamy na Facebook’u. Potrafią wygenerować zwiększony ruch na stronie, co przekłada się rozpoznawalność marki i na większą sprzedaż.

 

Zacznij także efektywnie promować swoją firmę w social media. Chętnie Cię w tym wesprzemy.

Kategorie

Tagi

Podobne artykuły

Jak skutecznie przeprowadzić modernizację stron www?

3 min

Blog

Pod kątem sukcesu: Studia z grafiki reklamowej

3 min

Blog

1 miejsce za najlepszą stronę w Rzeczpospolita dla naszego klienta TLhub [58/150]

3 min

Blog

39 sposobów promowania strony www

3 min

Blog

5 pomysłów na zaangażowanie odbiorców w social media [17/150]

3 min

Blog

Optymalizacja i pozycjonowanie strony www: Praktyczny przewodnik dla profesjonalistów

3 min

Blog

Skuteczne techniki marketingowe B2B w 2025 roku

3 min

Blog

Jak stworzyć efektywną kampanię Google Ads? Przewodnik krok po kroku

3 min

Blog

Poradnik profesjonalisty: Sekrety skutecznego hostingu stron www

3 min

Blog

Jak skutecznie korzystać z reklam na Twitterze: Profesjonalny przewodnik

3 min

Blog

User Experience (UX) i jego wpływ na sukces strony internetowej

3 min

Blog

4 kolory, które warto wykorzystać w materiale reklamowym [3/150]

3 min

Blog

Jak skutecznie przeprowadzić modernizację stron www?

3 min

Blog

Pod kątem sukcesu: Studia z grafiki reklamowej

3 min

Blog

1 miejsce za najlepszą stronę w Rzeczpospolita dla naszego klienta TLhub [58/150]

3 min

Blog

39 sposobów promowania strony www

3 min

Blog

5 pomysłów na zaangażowanie odbiorców w social media [17/150]

3 min

Blog

Optymalizacja i pozycjonowanie strony www: Praktyczny przewodnik dla profesjonalistów

3 min

Blog

Skuteczne techniki marketingowe B2B w 2025 roku

3 min

Blog

Jak stworzyć efektywną kampanię Google Ads? Przewodnik krok po kroku

3 min

Blog

Poradnik profesjonalisty: Sekrety skutecznego hostingu stron www

3 min

Blog

Jak skutecznie korzystać z reklam na Twitterze: Profesjonalny przewodnik

3 min

Blog

User Experience (UX) i jego wpływ na sukces strony internetowej

3 min

Blog

4 kolory, które warto wykorzystać w materiale reklamowym [3/150]

3 min

Blog

Jak skutecznie przeprowadzić modernizację stron www?

3 min

Blog

Pod kątem sukcesu: Studia z grafiki reklamowej

3 min

Blog

1 miejsce za najlepszą stronę w Rzeczpospolita dla naszego klienta TLhub [58/150]

3 min

Blog

39 sposobów promowania strony www

3 min

Blog

5 pomysłów na zaangażowanie odbiorców w social media [17/150]

3 min

Blog

Optymalizacja i pozycjonowanie strony www: Praktyczny przewodnik dla profesjonalistów

3 min

Blog

Skuteczne techniki marketingowe B2B w 2025 roku

3 min

Blog

Jak stworzyć efektywną kampanię Google Ads? Przewodnik krok po kroku

3 min

Blog

Poradnik profesjonalisty: Sekrety skutecznego hostingu stron www

3 min

Blog

Jak skutecznie korzystać z reklam na Twitterze: Profesjonalny przewodnik

3 min

Blog

User Experience (UX) i jego wpływ na sukces strony internetowej

3 min

Blog

4 kolory, które warto wykorzystać w materiale reklamowym [3/150]

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM