Jak sprawdzić statystyki strony www?

Regularna analiza statystyki strony www, którą prowadzimy to podstawa dla każdego, kto zarządza stroną internetową i chcę rozwijać ją w dobrym kierunku. Statystyki stron dają Ci możliwość wyciągnięcia wielu wniosków, dzięki którym dopasujesz swoją stronę do Twoich odbiorców. Statystyki strony internetowej pozwalają sprawdzić jej skuteczność oraz dają możliwość wykrycia ewentualnych błędów. 

Google Analytics

Podstawowym narzędziem do analizy statystyk jest Google Analytics. Narzędzie udostępnione przez firmę Google po wklejeniu specjalnego kodu JavaScript zaczyna gromadzić użyteczne informacje na temat użytkowników, którzy byli na Twojej stronie. Dzięki tym danym Google Analytics tworzy dla Ciebie statystyki strony www, które pozwolą Ci sprawdzić:

  • Ile osób odwiedza Twoją witrynę,
  • skąd są Twoi użytkownicy,
  • ile czasu spędzają na stronie,
  • z jakiego urządzenia przeglądają Twoją stronę,
  • w którym momencie zrezygnowali z Twojej oferty,
  • itd.

Jak zacząć korzystać z tego rozbudowanego narzędzia, jakim jest Google Analytics? Po wejściu na stronę zobaczymy przycisk „rozpocznij pomiary”, a poniżej mamy możliwość dowiedzieć się więcej przed rozpoczęciem zbierania naszej statystyki strony www. Następnie wybieramy nazwę naszego konta i zaznaczamy kilka opcji udostępniania danych. Kolejnym krokiem jest nazwanie naszej usługi i wybranie waluty, z której korzystamy oraz naszego czasu lokalnego. 

Niezwykle ważny dla skutecznego gromadzenia użytecznej statystyki strony internetowej jest następny punkt. W tym kroku wybieramy branżę, w której się obracamy i w krótkiej ankiecie określamy wielkość naszej firmy, a także, do czego chcemy wykorzystać zebrane statystyki strony. Na koniec klikamy w przycisk „utwórz” i akceptujemy warunki korzystania z usług Google Analytics.

W całym procesie konfigurujemy także strumień danych, aby zacząć je zbierać. Na stronie także znajduje się kod, który służy do śledzenia i gromadzenia statystyki stron. Wszystkie kroki, jak go wprowadzić, aby skutecznie zbierać dane z naszej strony, pojawią się po wybraniu opcji strumieniowania poprzez sieć. Google Analytics opisuje także w bardzo łatwy i przejrzysty sposób, jak wprowadzić „tagi” na naszą stronę, aby zacząć cały proces zbierania naszej statystyki strony internetowej.

Jeśli oczekujesz nagłego przypływu odwiedzających Twoją stronę, to Google Analytics prowadzi także śledzenie ruchu w czasie rzeczywistym. Dostaniesz tutaj informacje o tym, ile osób na minutę czy na sekundę odwiedziły stronę internetową Twojej działalności, a także o wszystkich obecnych w tym momencie. Takie statystyki strony www w czasie rzeczywistym są niezwykle przydatne, kiedy spodziewamy się większego zainteresowania, co było spowodowane naszym działaniem marketingowym i chcemy sprawdzić, jak skuteczne były nasze akcje promocyjne.

Zauważasz spore zainteresowanie, jednak w kroku dodania produktu do koszyka użytkownicy rezygnują z zakupu produktu? – W tym momencie powinieneś zastanowić się, co może być przyczyną rezygnacji z zakupu. Zbyt wysoki koszt przesyłki? A może brak możliwości płatności przy odbiorze? Google Analytics to doskonałe narzędzie, które tworzy statystyki strony internetowej, co daje możliwość wyciągnięcia wniosków na temat funkcjonowania Twojej strony www.

Prowadzisz kampanię reklamową swojej działalności? Chcesz dowiedzieć się, jaka ilość ruchu pojawiła się na Twojej stronie z kampanii? Czy wiesz, że za pomocą tego narzędzia sprawdzisz, ile osób z kampanii trafiło na Twoją stronę?! – Dzięki Google Analytics zgromadzisz statystyki strony i dowiesz się, czy kampania promocyjna okazała się skuteczna.

Google Analytics to narzędzie, które daje ogrom możliwości. Sprawdzisz w nim statystyki stron oraz otrzymasz raport z wynikami – sam decydujesz, jaki okres Cię interesuje. Czy wiesz, że GA jest darmowe?! Za nic nie płacisz. Musisz tylko wkleić kod, a Google Analytics pokaże Ci statystyki strony internetowej, którą prowadzisz!

Przekonaliśmy Cię do korzystania z tego narzędzia? :)

Kategorie

Podobne artykuły

Jak skutecznie zarządzać reputacją marki online?

3 min

Blog

Jak wybrać najlepszą agencję kreatywną dla Twojej firmy?

3 min

Blog

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową w Tarnowskich Górach?

3 min

Blog

Twój przewodnik po cenniku projektowania stron WWW

3 min

Blog

Poznaj tajniki projektowania profesjonalnych stron www

3 min

Blog

Gutenberg – WordPress ma nowy edytor!

3 min

Blog

Jak wybrać idealną agencję interaktywną w Krakowie?

3 min

Blog

Slider na stronie WWW

3 min

Blog

Ranking najlepszych agencji interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

12 kroków, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

3 min

Blog

Profesjonalna opieka nad stroną www – jak to zrobić?

3 min

Blog

Case Study – Przykład sprzedażowej kampanii Google AdWords

3 min

Blog

Jak skutecznie zarządzać reputacją marki online?

3 min

Blog

Jak wybrać najlepszą agencję kreatywną dla Twojej firmy?

3 min

Blog

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową w Tarnowskich Górach?

3 min

Blog

Twój przewodnik po cenniku projektowania stron WWW

3 min

Blog

Poznaj tajniki projektowania profesjonalnych stron www

3 min

Blog

Gutenberg – WordPress ma nowy edytor!

3 min

Blog

Jak wybrać idealną agencję interaktywną w Krakowie?

3 min

Blog

Slider na stronie WWW

3 min

Blog

Ranking najlepszych agencji interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

12 kroków, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

3 min

Blog

Profesjonalna opieka nad stroną www – jak to zrobić?

3 min

Blog

Case Study – Przykład sprzedażowej kampanii Google AdWords

3 min

Blog

Jak skutecznie zarządzać reputacją marki online?

3 min

Blog

Jak wybrać najlepszą agencję kreatywną dla Twojej firmy?

3 min

Blog

Jak wybrać najlepszą agencję reklamową w Tarnowskich Górach?

3 min

Blog

Twój przewodnik po cenniku projektowania stron WWW

3 min

Blog

Poznaj tajniki projektowania profesjonalnych stron www

3 min

Blog

Gutenberg – WordPress ma nowy edytor!

3 min

Blog

Jak wybrać idealną agencję interaktywną w Krakowie?

3 min

Blog

Slider na stronie WWW

3 min

Blog

Ranking najlepszych agencji interaktywnych w Polsce

3 min

Blog

12 kroków, o których trzeba pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

3 min

Blog

Profesjonalna opieka nad stroną www – jak to zrobić?

3 min

Blog

Case Study – Przykład sprzedażowej kampanii Google AdWords

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM