Rich content. Skuteczne narzędzie do budowania marki w e-commerce

Wirtualny doradca klienta

Rich content, czyli bogate, rozbudowane treści o produktach w e-commerce, to nieodłączny element skutecznej strategii sprzedażowej w sklepach internetowych. Pełnią one rolę wirtualnego doradcy klienta, dostarczając mu wszystkich niezbędnych informacji, które mogą wpłynąć na jego decyzję zakupową. Rich content to nie tylko opis produktu. To także packshoty, wideo, zdjęcia produktu w użyciu, ikony czy animacje. Technicznie rzecz ujmując, rich content to mikro landing page dotyczący produktu, znajdujący się w miejscu opisu na podstronie w e-sklepie.

Jak działa rich content?

Prezentacja produktu, która jest atrakcyjna wizualnie, angażuje klienta na etapie zakupu. Jej zastosowanie wyróżnia markę spośród jednolitych kart produktów konkurencji w marketplace’ach i realnie wspiera sprzedaż. Wykorzystując infografiki, tabele porównawcze, ikony, materiały wideo oraz doskonale prezentujące się fotografie, użytkownik może zdobyć całą potrzebną mu wiedzę o interesującym go produkcie i dokładnie obejrzeć dany przedmiot z różnych perspektyw. Rich content zachęca użytkownika do wirtualnej interakcji, pozwala mu zrozumieć najważniejsze benefity produktu oraz buduje pozytywny wizerunek marki.

Rich content połączeniem wysiłków marketingu i sprzedaży

Jak skłonić internautę do podjęcia decyzji zakupowej? Jak zachęcić do umieszczenia artykułu w wirtualnym koszyku, ewentualnego doboru kolejnych przedmiotów oraz pomyślnego sfinalizowania transakcji. Elementy rozbudowanej karty produktów to nie tylko standardowe opisy. Warto dodać interesujące opisy, które bazują na języku korzyści połączonym z tzw. storytellingiem, czyli budowaniem historii. Dobrze jest także dodać content wideo, infografiki oraz ikony, tabele porównawcze oraz różnorodne zdjęcia. Główne zadania, jakie pozwala skutecznie realizować rich content, to pokazanie korzyści dla klienta wynikających z zakupu danego produktu, skrócenie ścieżki zakupowej, wyróżnienie oferty na tle konkurencji oraz personalizacja treści i edukacja użytkownika będącego na początku ścieżki zakupowej.

Koncepcja AIDA

Koncepcja AIDA, dzieli cały proces na 4 zasadnicze fazy. Najpierw zwracamy uwagę na produkt (Attention), potem przekonuje nas jego funkcjonalność i design (Interest). Następnie, zamiast zaspokajać pragnienia, kreujemy je (Desire), co prowadzi do finalizacji transakcji (Action).

 

 

Inwestycja, która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele biznesowe

Rich content to nie tylko sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, ale przede wszystkim na zbudowanie silnej relacji z klientem, która przekłada się na lojalność i większą sprzedaż. Rich content to nie tylko atrakcyjna wizualnie prezentacja produktu, ale także element mający skłonić internautę do podjęcia decyzji zakupowej.

Klienci coraz częściej szukają nie tylko produktów, ale także wiedzy. Nie można też zapominać o edukacji. Klienci chcą wiedzieć, jak korzystać z produktu, jakie ma on zalety, jakie problemy rozwiązuje. Dlatego tak ważne jest, aby rich content miał także charakter edukacyjny.

Ale jak to wszystko przekłada się na koszt kreacji reach content?

Na koszt wpływa liczba produktów, liczba sklepów oraz materiały, jakimi dysponuje klient i poziom złożoności karty. Ale to nie wszystko. Musi wziąć pod uwagę także czas potrzebny na stworzenie treści, jej jakość, a także doświadczenie i umiejętności osób tworzących te treści. Chcesz wiedzieć, ile kosztowałby rich content dla Twojej marki i jak może wyglądać oraz jakie przynieść efekty? Skontaktuj się z nami!

Pamiętaj, że to Ty decydujesz o tym, jak wygląda doświadczenie Twojego klienta. Spraw, by było nie tylko proste i szybkie, ale przede wszystkim przyjemne. Wówczas podwyższysz wskaźnik konwersji o transakcje finalizowane zarówno pod wpływem impulsu jak i tzw. recurring customers, czyli klientów powracających.

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail