2 narzędzia do mierzenia statystyk na stronie www [19/150]
Regularna analiza statystyk to podstawa dla każdego, kto prowadzi stronę internetową. Dzięki statystykom możesz wyciągnąć wiele wniosków, aby dopasować swoją stronę do Twoich odbiorców. Statystyki pozwalają sprawdzić jej skuteczność oraz dają możliwość wykrycia ewentualnych błędów.
Poznaj 2 narzędzia, z których warto skorzystać podczas mierzenia statystyk.
1. Google Analytics
Podstawowym narzędziem do analizy statystyk jest Google Analytics. Narzędzie udostępnione przez firmę Google po wklejeniu specjalnego kodu JavScript zaczyna zbierać przeróżne informacje na temat użytkowników, którzy byli na Twojej stronie. Dzięki tym danym Google Analytics tworzy dla Ciebie statystyki, które pozwolą Tobie sprawdzić:
- Ile osób odwiedza Twoją witrynę,
- skąd są Twoi użytkownicy,
- ile czasu spędzają na stronie,
- z jakiego urządzenia przeglądają Twoją stronę,
- w którym momencie zrezygnowali z Twojej oferty,
2. Hotjar
Hotjar to narzędzie, które pozwala zbadać zachowania użytkowników na stronie internetowej. W ten sposób możemy dowiedzieć się, gdzie użytkownicy najczęściej klikają oraz która funkcja okazała się nieskuteczna.
Podobne artykuły
Nie chcesz niczego przegapić?