8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

Mimo, iż wiele osób twierdzi, że ulotki są nieskuteczne, cały czas bardzo często spotykamy się z tą formą reklamy. Ale czy to prawda, że ulotki są nieefektywne? Przecież gdyby tak było, rzadko która firma wybierałaby taki sposób informowania klientów o swojej ofercie. Co więc decyduje o tym, że tak wiele firm wybiera ulotkę, jako formę reklamy i jak sprawić by była skuteczna i nie została wyrzucona od razu po jej otrzymaniu? 

Oto 8 rad, jak poprawić efektywność ulotki:

1. Ciekawa forma graficzna

Wygląd ulotki od początku buduje w naszej świadomości wizerunek całej firmy. Dobry projekt graficzny na eleganckim papierze podnosi wiarygodność i wartość firmy. Niestety, zdecydowana większość firmy decyduje się na wydruk ulotek na najtańszym papierze w standardowym wymiarze i kształcie. Jednak aby właściwie zaprezentować się klientom, trzeba wyróżnić się. Jak to zrobić? Zdecyduj się na dobrej jakości papier lub nietypowy kształt, a z pewnością zauważysz różnicę w odbiorze.  

2. Mała ilość treści

Żyjemy w takim pośpiechu, że nie mamy czasu czytać elaboratów zmieszczonych w formacie A6. Opis powinien byś krótki, zaledwie kilka zdań. Ulotki powinno czytać się  

jednym spojrzeniem i od razu zrozumieć, w czym rzecz. Dobra ulotka zaciekawia, wzbudza zainteresowanie i wywołuje działanie. Dlatego nie zmarnuj tych zalet pisząc dużo. Wystarczy kilka zdań trafnie opisujących proponowane przez Ciebie rozwiązanie problemu. 

3. Rozwiąż problem klientów

Klienci nie zwracają uwagi na ulotki z wydrukowaną listą usług czy produktów. W rzeczywistości klienci poszukuj rozwiązań swoich problemów. Jeżeli to zrozumiesz i zastosujesz, Twoja sprzedaż wzbije się w górę.  

 

4. Obiecuj konkretne korzyści

Dla wielu przedsiębiorców poprawna ulotka to taka, na której znajdują się wypisane usługi, dokładny adres, telefon, a nawet mapka dojazdowa. Przyznaj, że te dane są niezbędne jednak nie wystarczą, aby ulotka była skuteczna.  Biorąc ulotkę do ręki klient zastanawia się, dlaczego miałby skorzystać właśnie z tej oferty. Żyjemy w czasach bardzo dużej konkurencji. Pamiętaj – ulotka nie zadziała bez obietnicy.  

 

5. Chwytliwe hasło, które zwróci uwagę

To właśnie hasło powinno zawierać obietnice lub ostrzeżenie. Biorąc pod uwagę działanie naszej psychiki, jesteśmy motywowani dwoma najsilniejszymi emocjami: dążeniem do przyjemności i unikaniem bólu. Tak wiec dobre hasło powinno się do tego odnosić: obietnica przyjemności lub sposób na uniknięcie cierpienia.  

6. Call to action

Tak, ulotka również powinna zawierać w sobie wezwanie do działania. W jaki sposób? Zaproponuj korzystną ofertę rabatową, ograniczoną oczywiście czasowo i wezwij do wykonania telefonu i umówienia się na spotkanie.  

 7. Zniżka z ulotką

Aby ulotka nie trafiła do kosza, zaoferuj rabat -30% na swoje usługi lub produkty z tą właśnie ulotką. Niech każdy poczuje, że warto ulotki schować do kieszeni.  

8. Mów do konkretnej grupy docelowej

Gdy siadasz do napisania oferty, którą zamieścisz na ulotce, używaj sformułowań bezpośrednich. Nie uogólniaj treści ulotki do wszystkich osób na ziemi. Przedstaw swoją propozycję w taki sposób, aby klient czuł, że zwracasz się do niego.  

 

Jeśli wykorzystasz powyższe rady, z pewnością zauważysz różnicę w skuteczności ulotki reklamowej. Ta forma może przynieść naprawdę zaskakujące rezultaty jeśli będzie odpowiednio przemyślana.  

Kategorie

Podobne artykuły

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail