Facebook jako wirtualna przymierzalnia

Nasze nawyki zakupowe zmieniają się wraz z rozwojem Internetu i tempa naszego życia. Kiedyś tradycyjnie dokonywaliśmy zakupów w sklepach, a teraz coraz częściej kupujemy w sieci. Często jednak zdarza się, że produkty takie jak obuwie czy odzież chcielibyśmy przymierzyć. Już niedługo będzie to możliwe dzięki rzeczywistości rozszerzonej. Social media wkraczają w nową erę zakupów!  

 

Z dostępnych informacji wynika, iż większość z nas kupuje przez Internet różne przedmioty. Bardzo polubiliśmy tę formę zakupów ze względu na często niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych, szeroki asortyment, ale przede wszystkim oszczędzamy czas i z poziomu kanapy możemy kupić wszystko, co nam potrzebne.  

 zakupy, e-commerce, facebook

Jednak wiele osób nadal uważa, że są produkty, które lepiej przymierzyć, zobaczyć „na żywo”, by podjąć decyzję o zakupie. Szczególnie dotyczy to odzieży czy obuwia oraz niechętnie kupujemy żywność przez Internet.  

W związku z tym ostatnio popularne stało się zjawisko showroomingu. Klient wybiera produkt w internecie, następnie przychodzi do sklepu stacjonarnego przyjrzeć mu się dokładniej lub przymierzyć i ostatecznie dokonuje zakupu w sieci, jeśli spełnił jego oczekiwania. Jako bardzo dobry przykład dostosowania się marki do tego zjawiska w Polsce można przywołać tutaj sklep internetowy eobuwie.pl. Wyszli oni naprzeciw oczekiwaniom klientów i umożliwili przymierzenie obuwia w sklepie stacjonarnym, a następnie dokonanie zakupu za pomocą aplikacji.  

zakupy, Facebook, e-commerce

 

Facebook idzie o krok dalej. Do tej pory lider mediów społecznościowych pozwalał reklamodawcom na wykorzystanie m.in. reklam dynamicznych czy dokonania zakupu poprzez Instagram. Teraz testuje rozwiązanie pozwalające na „przymierzanie” niektórych przedmiotów. Wykorzystuje w tym celu rzeczywistość rozszerzoną (AR).  

 

Termin Augmented Reality oznacza połączenie w czasie rzeczywistym realnego świata, najczęściej w formie obrazu rejestrowanego przez obiektyw aparatu, z generowanym cyfrowo obrazem. Facbook postanowił więc wykorzystać zjawisko showrooming’u oraz rozwijającego się trendu, jakim jest AR. W ten sposób powstała możliwość „przymierzania” produktów na Facebook’u. 

 

W jaki sposób to działa i czy potrzebujemy dodatkowych rozwiązań? 

Wszystko jest bardzo proste. Na ekranie Twojego smartfona wyświetla się standardowa reklama np. szminki. W momencie stuknięcia w ekran telefonu, uruchomiona zostaje kamera i masz możliwość naniesienia tego produktu na twarz. Możesz dzięki temu sprawdzić czy dany kolor szminki pasuje do Ciebie, zanim dokonasz zakupu. Następnie, jeśli podejmiesz decyzję, zostaniesz przeniesiony do sklepu reklamodawcy.   

facebook szminka

Istotne jest również to, iż aby korzystać z tej możliwości nie potrzebujemy żadnej dodatkowej aplikacji. Wszystko działa na poziomie Facebook’a.   

 

Aktualnie rozwiązanie to testowane jest z markami Sephora i Michael Kors, jednak Facebook zakłada rozszerzenie prób na większym gronie firm. Niestety, nie jest ono jeszcze dostępne dla polskich użytkowników, więc pozostaje nam tylko czekać, jak ten projekt się rozwinie. Nas bardzo zaciekawił ten projekt [Symbol] 

 

 

Kategorie

Podobne artykuły

Jak Wykorzystać Kolory w Reklamie dla Skutecznego Marketingu

3 min

Blog

3 systemy CMS, czyli doradzamy, który wybrać

3 min

Blog

Jak zwiększyć widoczność firmy na lokalnym rynku?

3 min

Blog

Personalizacja w e-commerce: jak zwiększa sprzedaż?

3 min

Blog

Google zmienia zasady gry w marketingu – wprowadza AI Mode.

3 min

Blog

Jaka powinna być idealna wizytówka?

3 min

Blog

Jak zoptymalizować stronę?

3 min

Blog

Poradnik Eksperta: Optymalne Wykorzystanie Wyszukiwarki w Polskim

3 min

Blog

Odkrywając Skuteczność Reklam w Nowym Sączu

3 min

Blog

Analiza Trendów: Jak Skutecznie Tworzyć Reklamy Świąteczne

3 min

Blog

Optymalizacja i strategie sukcesu w kampaniach Google AdWords

3 min

Blog

Twój przewodnik po cenniku projektowania stron WWW

3 min

Blog

Jak Wykorzystać Kolory w Reklamie dla Skutecznego Marketingu

3 min

Blog

3 systemy CMS, czyli doradzamy, który wybrać

3 min

Blog

Jak zwiększyć widoczność firmy na lokalnym rynku?

3 min

Blog

Personalizacja w e-commerce: jak zwiększa sprzedaż?

3 min

Blog

Google zmienia zasady gry w marketingu – wprowadza AI Mode.

3 min

Blog

Jaka powinna być idealna wizytówka?

3 min

Blog

Jak zoptymalizować stronę?

3 min

Blog

Poradnik Eksperta: Optymalne Wykorzystanie Wyszukiwarki w Polskim

3 min

Blog

Odkrywając Skuteczność Reklam w Nowym Sączu

3 min

Blog

Analiza Trendów: Jak Skutecznie Tworzyć Reklamy Świąteczne

3 min

Blog

Optymalizacja i strategie sukcesu w kampaniach Google AdWords

3 min

Blog

Twój przewodnik po cenniku projektowania stron WWW

3 min

Blog

Jak Wykorzystać Kolory w Reklamie dla Skutecznego Marketingu

3 min

Blog

3 systemy CMS, czyli doradzamy, który wybrać

3 min

Blog

Jak zwiększyć widoczność firmy na lokalnym rynku?

3 min

Blog

Personalizacja w e-commerce: jak zwiększa sprzedaż?

3 min

Blog

Google zmienia zasady gry w marketingu – wprowadza AI Mode.

3 min

Blog

Jaka powinna być idealna wizytówka?

3 min

Blog

Jak zoptymalizować stronę?

3 min

Blog

Poradnik Eksperta: Optymalne Wykorzystanie Wyszukiwarki w Polskim

3 min

Blog

Odkrywając Skuteczność Reklam w Nowym Sączu

3 min

Blog

Analiza Trendów: Jak Skutecznie Tworzyć Reklamy Świąteczne

3 min

Blog

Optymalizacja i strategie sukcesu w kampaniach Google AdWords

3 min

Blog

Twój przewodnik po cenniku projektowania stron WWW

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM