Facebook, najszybszy kontakt z klientami?

Prowadzisz firmę, więc chcesz dotrzeć do jak największej grupy swoich odbiorców. Facebook i Messenger są precyzyjnym i przede wszystkim szybkim sposobem dotarcia do Klientów.  

 

Nie masz Facebook’a, nie istniejesz. 

Od czego rozpoczynasz swój dzień? Od sprawdzenia, co nowego pojawiło się na Twojej tablicy na Facebook’u? To normalne. Ponad 16 mln Polaków posiada aktywne konto na tym portalu społecznościowym i spędza co najmniej kilka godzin dziennie na przeglądaniu, co słychać u znajomych. Jednak ta aplikacja nie tylko ułatwia komunikację z rodziną czy znajomymi. Miliony osób śledzą także działalność różnych firm czy marek.  

 

Stronę na Facebook’u zakładają zarówno wielkie korporacje, jak i małe oraz średnie lokalne firmy. Jest to odpowiednie narzędzie dla praktycznie każdej branży, jeśli odpowiednio zarządza się materiałami zamieszczanymi w sieci. Co ważne, każda z tych firm ma w rękach te same narzędzia, z reguły darmowe. Chyba, że jakaś marka decyduje się na płatne kampanie.  

 

 

W social media tkwi ogromna siła! 

 O sile mediów społecznościowych chyba nie trzeba nikogo przekonywać. To narzędzie ma potężną moc budowania relacji pomiędzy firmą a Klientem, dlatego jest tak popularnym rozwiązaniem marketingowym w większości przedsiębiorstw.  

Dzięki Facebook’owi możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednocześnie jest to narzędzie zdecydowanie bardziej precyzyjne, niż tradycyjna reklama prasowa czy telewizyjna. 

Na samym początku, decydując się na profil firmowy, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań: 

  • Kim jest mój Klient? 
  • Jakie ma potrzeby? 
  • Co chcemy mu przekazać za pomocą social media?  

A komunikować można naprawdę wszystko, tylko trzeba robić to w ciekawy sposób. Dzięki Facebook Twój potencjalny Klient dowie się o specjalnej ofercie cenowej, nowym produkcie, o jego zastosowaniu, o planowanym wydarzeniu czy nowych twarzach w firmie.   

Facebook daje również szeroką gamę formatów, za pomocą których firma może się komunikować: grafika, film czy relacja na żywo. Wszystko zależy od kreatywności wykorzystania każdego z nich. 

Już wielu przedsiębiorców przekonało się, że za pomocą strony firmowej na Facebook’u można w relatywnie tani sposób rozwinąć swój biznes.  

 

Dla lokalnych firm Facebook to wręcz obowiązek! 

Są branże, które szczególnie powinny postawić na tę formę komunikacji. To wszelkiego rodzaju usługi lokalne. Często sama łapię się na tym, że zamiast zadzwonić do restauracji, rezerwuję stolik poprzez Messegera.  

To aplikacja, z której miesięcznie korzystają miliardy użytkowników. Często dzięki temu tratują firmę, jak bliskiego znajomego.  Napisanie wiadomości trwa chwilę i szybko można otrzymać odpowiedź.  

 

Kolejnym świetnym narzędziem wykorzystywanym w komunikacji są boty w Messengerze. O ich możliwościach napiszę w osobnym artykule, gdyż warto poświęcić im więcej uwagi. 

 

 

Obsługa Klienta w social media 

Tradycyjna obsługa Klienta przeniosła się teraz do świata mediów społecznościowych, dlatego, że to najszybsza forma komunikacji Klienta z firmą. Strona na Facebook’u to nie tylko prezentowanie firmy i oferowanych usług. To narzędzie, dzięki któremu Twój Klient bardzo łatwo i szybko może rozwiązać swój problem lub zadać pytanie firmie. 

 

Oczywiście, najlepsze efekty osiąga się tylko wtedy, gdy działa się zgodnie z wcześniej przygotowanym planem. Ważne, aby wizerunek firmy w social media był profesjonalny. Warto poświęcić czas i pieniądze na przygotowanie strony pod względem treści i grafiki, by osoba szukająca informacji w pierwszym kontakcie z firmą pomyślała, że to ciekawa strona, godna obserwowania, co w przyszłości z pewnością przełoży się na decyzje zakupowe.  

 

 

 

 

 

 

Kategorie

Podobne artykuły

Rich content. Skuteczne narzędzie do budowania marki w e-commerce

3 min

Blog

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

3 min

Blog

5 porad jak prawidłowo założyć bloga [26/150]

3 min

Blog

Slider na stronie WWW

3 min

Blog

Kluczowe Zasady Projektowania Graficznego Reklam: Profesjonalny Przegląd

3 min

Blog

Strona demonstracyjna dla klientów

3 min

Blog

Czy warto wypełnić otrzymany brief reklamowy? [46/150]

3 min

Blog

Doskonalenie Twojej Obecności Online: Przewodnik po Kreatorach Stron WWW

3 min

Blog

Jak tworzyć treści, które zaangażują Twoją społeczność w mediach społecznościowych?

3 min

Blog

RTM Marketing: Potężne narzędzie w świecie biznesu

3 min

Blog

Optymalizacja Stron Internetowych: Klucz do Webusability

3 min

Blog

Kompendium wiedzy: grafika reklamy jako klucz do sukcesu

3 min

Blog

Rich content. Skuteczne narzędzie do budowania marki w e-commerce

3 min

Blog

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

3 min

Blog

5 porad jak prawidłowo założyć bloga [26/150]

3 min

Blog

Slider na stronie WWW

3 min

Blog

Kluczowe Zasady Projektowania Graficznego Reklam: Profesjonalny Przegląd

3 min

Blog

Strona demonstracyjna dla klientów

3 min

Blog

Czy warto wypełnić otrzymany brief reklamowy? [46/150]

3 min

Blog

Doskonalenie Twojej Obecności Online: Przewodnik po Kreatorach Stron WWW

3 min

Blog

Jak tworzyć treści, które zaangażują Twoją społeczność w mediach społecznościowych?

3 min

Blog

RTM Marketing: Potężne narzędzie w świecie biznesu

3 min

Blog

Optymalizacja Stron Internetowych: Klucz do Webusability

3 min

Blog

Kompendium wiedzy: grafika reklamy jako klucz do sukcesu

3 min

Blog

Rich content. Skuteczne narzędzie do budowania marki w e-commerce

3 min

Blog

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

3 min

Blog

5 porad jak prawidłowo założyć bloga [26/150]

3 min

Blog

Slider na stronie WWW

3 min

Blog

Kluczowe Zasady Projektowania Graficznego Reklam: Profesjonalny Przegląd

3 min

Blog

Strona demonstracyjna dla klientów

3 min

Blog

Czy warto wypełnić otrzymany brief reklamowy? [46/150]

3 min

Blog

Doskonalenie Twojej Obecności Online: Przewodnik po Kreatorach Stron WWW

3 min

Blog

Jak tworzyć treści, które zaangażują Twoją społeczność w mediach społecznościowych?

3 min

Blog

RTM Marketing: Potężne narzędzie w świecie biznesu

3 min

Blog

Optymalizacja Stron Internetowych: Klucz do Webusability

3 min

Blog

Kompendium wiedzy: grafika reklamy jako klucz do sukcesu

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM