Po co Twojej firmie copywriter?

O copywritingu zapewne słyszał już każdy. Internet aż roi się od usług w tym zakresie. Jednak pewnie zadajesz sobie teraz pytanie „Czy w mojej firmie potrzebny jest copywriter?”

Kim właściwie jest copywriter?

To osoba, która, najprościej ujmując, zajmuje się pisaniem. Wydaje się to banalne, gdyż każdy z nas potrafi ułożyć kilka słów w zdanie. Jednak copywriter zajmuje się pisaniem tekstów, które mają nakłonić Twojego potencjalnego klienta do zakupu, które mają mu zaprezentować w profesjonalny sposób Twoją firmę.

Praca copywritera nie polega tylko na napisaniu tekstu na stronę główną Twojej firmy. Osoba taka musi poznać markę, dowiedzieć się kim jest jej grupa docelowa, jakie produkty czy usługi oferuje firma oraz zrobić rozeznanie w branży i dopiero wtedy w ogóle siada do pisania. Bez tego nie powstanie nic dobrego. Przecież, jako Klientowi, zależy Ci na unikatowym tekście, który będzie skierowany do Twojej grupy docelowej, a nie do wszystkich. Odbiorca musi mieć poczucie, że tekst jest napisany „o nim” i do niego.

W jakich sytuacjach przydatny jest copywriter?

Tekst to nieodłączny element biznesu. Pojawia się niemal wszędzie: na stronie internetowej, w katalogach produktowych, to opisy produktów w sklepie internetowych czy nazwa Twojej firmy. A więc jak widzisz, zakres działania copywritera jest bardzo szeroki.

To osoba, która wymyśli nazwę dla firmy, stworzy chwytliwy slogan, scenariusz reklamy, zredaguje artykuł na bloga, przygotuje treści na stronę internetową, opracuje tekst do newslettera, katalogu czy ulotki, uzupełni opisy produktów w sklepie, zajmie się przygotowaniem treści do plakatu, billboardu oraz komunikacją w mediach społecznościowych.

Dla copywritera każde słowo ma znaczenie, dlatego nie ma przypadków w jego postępowaniu. Każdy tekst to historia, która ma zaprezentować Twoją firmę i nakłonić do zakupu.

Korzyści z korzystania usług copywritingu 

  1. Dobry tekst przyciąga na dłużej – dzisiaj, aby zainteresować klienta, najważniejsze jest to, co masz mu do przekazania. Najistotniejsza jest treść. Dzięki temu może on dostrzec w Tobie eksperta, co przekona go do skorzystania z oferty.
  2. Pozycjonowanie jeśli tekst zainteresuje odbiorców, zatrzymują się oni dłużej na stronie, dzięki czemu jest ona umieszczana wyżej w wynikach wyszukiwania. Lepsza pozycja w Google, to więcej odwiedzin strony, a to przekłada się na liczbę wysyłanych zapytań o ofertę bądź bezpośrednich zakupów.
  3. Budowanie relacji – gdy uda Ci się przyciągnąć odbiorców do swojej strony, fanpage czy swojego bloga, to większość z nich będzie śledziła poczynania Twojej firmy. Dzięki temu wytworzy się relacja z tymi osobami, co zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.
  4. Tworzenie pozytywnego wizerunku, wizerunku eksperta – jeśli chcesz, by Twoi potencjalni klienci zobaczyli w dobie osobę godną zaufania i że Twoje produkty są naprawdę warte zakupu, czym ich możesz przekonać do podjęcia decyzji? Wiedzą, którą możesz się z nimi podzielić. To szczególnie istotne w przypadku firm świadczących usługi np. w marketingu, fitness czy coaching. Chcesz być uważany za eksperta w swojej dziedzinie? Dziel się wiedzą.
  5. Świadomość istnienia marki – dobre slogany zapadają w pamięć niemal natychmiast. Chwytliwa nazwa sprawia, że jeśli pomyślisz o danej kategorii produktowej od razu masz w głowie jakąś nazwę firmy. To wszystko zasługa osób, które stworzyły nazwę czy hasło – copywriterów.

Ile kosztują usługi copywritera?

Niech Was nie zwiedzie cena. Przeszukując różne portale możemy znaleźć naprawdę spore rozbieżności. Z czego to wynika? Niektórzy nie doceniają swojej pracy lub się po prostu na tym nie znają, oferując usługi za naprawdę śmieszne pieniądze. Ceny copywritingu zaczynają się już od 1 zł!!! Czy myślisz, że za taką kwotę może powstać dobry tekst? Nie sugeruj się ofertą „5 zł za 1000 znaków ze spacją.” Zależy Ci na ilości literek w Twoim tekście czy na jego jakości?

Wartość usługi copywriterskiej wyceniana jest najczęściej indywidualnie w zależności od tego, jaki ma to być tekst i czemu służyć. Podejdź do ofert w Internecie z rozsądkiem. Jeśli chcesz naprawdę dobrego tekstu, który przełoży się na pozytywny wizerunek i wzrost sprzedaży, to zainwestuj w usługę copywritingu.

Jak widać, dobry copywriter może być dla firmy naprawdę ważną osobą w zespole. Od niego może sporo zależeć, jeśli chodzi o wizerunek firmy i sprzedaż. Warto postawić na sprawdzone agencje czy freelancerów, którzy wiedzą jak profesjonalnie napisać treść dla Klienta. Bo dobry tekst może dzisiaj naprawdę dużo dobrego przynieść Twojej firmie.

Podobne artykuły

Jak efektywnie pobierać strony www – Praktyczny Przewodnik

3 min

Blog

Profesjonalne projektowanie stron www w Szczecinie: Kompleksowy Przewodnik

3 min

Blog

8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

3 min

Blog

Skuteczne strategie optymalizacji współczynnika konwersji

3 min

Blog

4 powody, dla których warto mieć voucher w swojej firmie [2/150]

3 min

Blog

Zdjęcia na stronę www ze stocka czy własne? [52/150]

3 min

Blog

Tworzenie i Pozycjonowanie Stron WWW: Przewodnik dla Profesjonalistów

3 min

Blog

Animacje logo – opowiedz o swojej marce

3 min

Blog

Rozwijaj swoją firmę z Agencją Interaktywną Rzeszów

3 min

Blog

Poznaj tajniki projektowania profesjonalnych stron www

3 min

Blog

Efektywna Grafika Reklamowa Poznań – Sekrety Sukcesu Profesjonalistów

3 min

Blog

Obsługa WordPress dla początkujących. Poradnik WordPress. [27/150]

3 min

Blog

Jak efektywnie pobierać strony www – Praktyczny Przewodnik

3 min

Blog

Profesjonalne projektowanie stron www w Szczecinie: Kompleksowy Przewodnik

3 min

Blog

8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

3 min

Blog

Skuteczne strategie optymalizacji współczynnika konwersji

3 min

Blog

4 powody, dla których warto mieć voucher w swojej firmie [2/150]

3 min

Blog

Zdjęcia na stronę www ze stocka czy własne? [52/150]

3 min

Blog

Tworzenie i Pozycjonowanie Stron WWW: Przewodnik dla Profesjonalistów

3 min

Blog

Animacje logo – opowiedz o swojej marce

3 min

Blog

Rozwijaj swoją firmę z Agencją Interaktywną Rzeszów

3 min

Blog

Poznaj tajniki projektowania profesjonalnych stron www

3 min

Blog

Efektywna Grafika Reklamowa Poznań – Sekrety Sukcesu Profesjonalistów

3 min

Blog

Obsługa WordPress dla początkujących. Poradnik WordPress. [27/150]

3 min

Blog

Jak efektywnie pobierać strony www – Praktyczny Przewodnik

3 min

Blog

Profesjonalne projektowanie stron www w Szczecinie: Kompleksowy Przewodnik

3 min

Blog

8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

3 min

Blog

Skuteczne strategie optymalizacji współczynnika konwersji

3 min

Blog

4 powody, dla których warto mieć voucher w swojej firmie [2/150]

3 min

Blog

Zdjęcia na stronę www ze stocka czy własne? [52/150]

3 min

Blog

Tworzenie i Pozycjonowanie Stron WWW: Przewodnik dla Profesjonalistów

3 min

Blog

Animacje logo – opowiedz o swojej marce

3 min

Blog

Rozwijaj swoją firmę z Agencją Interaktywną Rzeszów

3 min

Blog

Poznaj tajniki projektowania profesjonalnych stron www

3 min

Blog

Efektywna Grafika Reklamowa Poznań – Sekrety Sukcesu Profesjonalistów

3 min

Blog

Obsługa WordPress dla początkujących. Poradnik WordPress. [27/150]

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM