7 porad, jak stworzyć chwytliwą nazwę dla firmy! [41/150]
Zastanawiasz się czym jest naming? Jest to nic innego jak tworzenie chwytliwej nazwy firmy czy marki. Ważne, aby wymyślona nazwa nie kojarzyła się już odbiorcy z inną firmą – to Twoja marka w przyszłości ma być z nią kojarzona. Warto więc, aby nasza nazwa była oryginalna i prosta.
Prawidłowa nazwa to taka, która w efekcie będzie zapamiętana przez Naszych odbiorców. Przygotowaliśmy kilka zasad, które pomogą Ci stworzyć ciekawy i chwytliwy naming.
- Zastanów się, co chcesz przekazać swoją nazwą oraz jakie skojarzenia mają mieć odbiorcy. Pierwszą kwestią jest określenie i poznanie branży w której będziemy działać. Inna nazwa (naming) będzie sprawdzała się w branży beauty, a inna w branży biznesowej. Jest to kluczowy element na pierwszych etapach pracy.
- Kim są moi odbiorcy? Stwórz kilka person i wciel się w rolę Twoje klienta. Ustal, jakim językiem będziesz się komunikować z odbiorcami i co im odpowiada. To dla swoich klientów Tworzysz idealny naming!
- Rynek działań. Określ, gdzie będziesz działać. Polska, Niemcy a może cała Europa? Działając na kraje zagraniczne nie sprawdzą się nazwy w języku ojczystym – warto wtedy zastosować uniwersalne nazwy, które będą również łatwo zapamiętane w innym kraju, nazwy abstrakcyjne lub nazwy w języku angielskim.
- Spisuj pomysły na kartce!
Wpadłeś na jakiś pomysł? Spisz go, przeanalizuj. Być może początkowo nie wzbudzi u ciebie zachwytu, ale w późniejszym czasie dostrzeżesz coś wyjątkowego w niej.
- Nie bój się używać abstrakcyjnych nazw. ZARA, Bershka czy ASOS są świetnym tego przykładem.
- Postaraj się, aby nazwy były krótkie, proste i łatwe do wypowiedzenia na całym świecie.
- Unikaj trendów – nazwy związane z trendami przemijają, postaraj się stworzyć coś nieoczywistego.
Sprawdź, jakimi elementami musisz się kierować podczas Tworzenia nazwy marki w naszym artykule!
Podobne artykuły
Nie chcesz niczego przegapić?