Mapa ciepła- śledź zachowania swoich użytkowników [36/150]

Strona www, aby pozyskiwała konwersje i generowała korzystny odbiór musi spełniać oczekiwania użytkowników. Zazwyczaj w ich skład wchodzi odpowiednia treść, prostota oraz użyteczność. Jak zweryfikować wymagania odwiedzających? Z pomocą przychodzi mapa ciepła!

Na czym to polega?

Jest to metoda graficzna, przedstawiająca ścieżkę użytkowników na stronie www. Wykorzystuje ona różne kolory, pokazując jakie obszary są klikane czy widoczne przez internautów. Najczęściej za pomocą koloru czerwonego zaznacza się najpopularniejszy obszar w danej witrynie. Natomiast kolorem niebieskim, żółtym bądź zielonych oznaczone są obszary o mniejszej popularności.

W jaki sposób zbierane są dane?

Informacje zbierane są za pomocą badań:

Scrolltracking – śledzenie przewijania strony przez internautów,

Clicktracking – analizowanie kliknięć myszką,

Attentiontracking – badanie obszarów serwisu, przyciągających użytkowników.

 

Jak stworzyć mapę ciepła na swojej stronie www?

Aby mieć możliwość śledzenia zachowań użytkowników, należy zaimplementować na stronie kod śledzący, którego zadaniem będzie zbiór danych o zachowaniu naszych odbiorców.

Do dyspozycji mamy takie narzędzia jak m.in.:

Smartlook – bezpłatna aplikacja, dostępna online. Wystarczy wkleić kod na stronę, który będzie zbierał informację, a resztę znajdziemy w aplikacji,

HotJar –  program częściowo darmowy, mimo tego w ograniczonej wersji zawiera sporo wyników dotyczących kwestii ruchu na stronie,

Crazy EGG – wersja demo trwa 30 dni, dzięki temu można sprawdzić jego działania. Jest łatwym narzędziem umożliwiającym przygotowanie mapy scrollowania i kliknięć i tworzenia statystyk kliknięć.

Korzystając z mapy ciepła mamy możliwość zapoznania się z elementami, które wymagają poprawy według użytkowników. Dostosowanie swoje strony do sugerowanych zmian, może pozytywnie wpłynąć na wzrost odwiedzin strony i jej podstron oraz mieć korzystny wpływ na sprzedaż.

Kategorie

Podobne artykuły

Wpływ Reklamy Telewizyjnej na Polski Rynek Konsumencki

3 min

Blog

4 zalety Bota Messenger [5/150]

3 min

Blog

Optymalizacja Stron Internetowych: Klucz do Webusability

3 min

Blog

3 zasady jak przygotować slider na stronę internetową [21/150]

3 min

Blog

Sztuka Projektowania Grafiki Reklamowej: Przewodnik Profesjonalisty

3 min

Blog

Zlecę wykonanie strony – proces i praktyczne porady

3 min

Blog

Strona demonstracyjna dla klientów

3 min

Blog

4 powody, dlaczego warto działać w Social Mediach. [31/150]

3 min

Blog

Kompletne poradnik do tworzenia efektywnej Stopki Strony WWW

3 min

Blog

8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

3 min

Blog

Pozycjonowanie strony internetowej – to się opłaca!

3 min

Blog

Projekt Multimedia: Jak skutecznie planować i realizować?

3 min

Blog

Wpływ Reklamy Telewizyjnej na Polski Rynek Konsumencki

3 min

Blog

4 zalety Bota Messenger [5/150]

3 min

Blog

Optymalizacja Stron Internetowych: Klucz do Webusability

3 min

Blog

3 zasady jak przygotować slider na stronę internetową [21/150]

3 min

Blog

Sztuka Projektowania Grafiki Reklamowej: Przewodnik Profesjonalisty

3 min

Blog

Zlecę wykonanie strony – proces i praktyczne porady

3 min

Blog

Strona demonstracyjna dla klientów

3 min

Blog

4 powody, dlaczego warto działać w Social Mediach. [31/150]

3 min

Blog

Kompletne poradnik do tworzenia efektywnej Stopki Strony WWW

3 min

Blog

8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

3 min

Blog

Pozycjonowanie strony internetowej – to się opłaca!

3 min

Blog

Projekt Multimedia: Jak skutecznie planować i realizować?

3 min

Blog

Wpływ Reklamy Telewizyjnej na Polski Rynek Konsumencki

3 min

Blog

4 zalety Bota Messenger [5/150]

3 min

Blog

Optymalizacja Stron Internetowych: Klucz do Webusability

3 min

Blog

3 zasady jak przygotować slider na stronę internetową [21/150]

3 min

Blog

Sztuka Projektowania Grafiki Reklamowej: Przewodnik Profesjonalisty

3 min

Blog

Zlecę wykonanie strony – proces i praktyczne porady

3 min

Blog

Strona demonstracyjna dla klientów

3 min

Blog

4 powody, dlaczego warto działać w Social Mediach. [31/150]

3 min

Blog

Kompletne poradnik do tworzenia efektywnej Stopki Strony WWW

3 min

Blog

8 cech, które powinna posiadać skuteczna ulotka

3 min

Blog

Pozycjonowanie strony internetowej – to się opłaca!

3 min

Blog

Projekt Multimedia: Jak skutecznie planować i realizować?

3 min

Blog

Nie chcesz niczego przegapić?

Najnowsze wpisy, porady
i materiały prosto na Twój e-mail

Chcesz, to oddzwonimy
do Ciebie w 27 sekund!✖
✖
Zadzwońcie do mnie teraz
Zadzwońcie do mnie później
Oddzwonimy do Ciebie
w 27 sekund (za darmo)!
Oddzwonimy do Ciebie
za darmo!
Prosimy o chwilę cierpliwości.
Zaraz do Ciebie oddzwonimy.
Konsultanci są niedostępni.
Oddzwonimy najszybciej,
jak to będzie możliwe.
Oddzwonimy do Ciebie
we wskazanym terminie.
Zostaw wiadomość, a my
skontaktujemy się z Tobą tak
szybko jak to możliwe
Wiadomość została wysłana
Umów się na prezentację
Podany numer telefonu nie jest prawidłowy
✖
Tylko oddzwonimy. Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych lub przekazany dalej.
CallBack udostępnia Firmao.pl CRM