Neurodesign – jak przykuć uwagę odbiorcy? [30/150]

Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Zastanawiasz się jakie materiały wywołają określone zachowania i emocje u Twojego klienta? Neurodesign pomoże Ci w przygotowaniu odpowiedniego projektu wykorzystując wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu!

Jak działa neurodesign?

Neurodesign opiera się na wzrokowym systemie mózgu. Cały sens tkwi w odbiorze wizualnym. Każdy produkt najpierw odbieramy wzrokiem, przetwarzamy go i podejmujemy decyzję zakupową. Aspekt wizualny powinien zatem maksymalizować emocje konsumenta i pokazywać atrakcyjność produktu.

W takim razie, jak stworzyć idealny produkt, który pobudzi chęć zakupu? Mamy klika wskazówek.
Po pierwsze: kolor

Należy być świadomym, że gdy mózg odbiera informacje, pierwszym postrzeganym aspektem jest kolor! Ten fakt należy wykorzystać tworząc własne kolory marki. Warto również wiedzieć w jaki sposób konkretna barwa odbierana jest przez odbiorcę. Zwróćmy uwagę na kolor niebieski, kojarzący się ze świeżością, wodą, czystością. Często w odcieniach tego koloru mamy produkty higieniczne i środki czystości. A metki z przeceną? Dlaczego akurat przygotowywane są w kolorze czerwonym? Bo barwa ta natychmiast przyciąga naszą uwagę!

Po drugie: kształty i proporcje

Oprócz koloru ważny jest również kształt i proporcje. Ciekawa kompozycja szybciej przyciągnie wzrok niż standardowa nie wyróżniająca się od innych. Warto wiedzieć, że elementy wizualne jak logo czy obraz są szybciej przyswajalne niż słowa, co prowadzi do skuteczniejszego zatrzymania uwagi. Dlaczego tak się dzieje? Nauka tłumaczy to w prosty sposób: Obrazy zużywają mniej zasobów poznawczych. Oczywiście, należy mieć na uwadze, że przesyt też nie jest mile widziany 😊

Po trzecie: jak odbierają projekt inny

Na samym końcu warto poddać analizie projekt graficzny. Ocena reakcji emocjonalnej jaką wywołuje, czy utrzymuje równowagę oraz czy odbiorcy są nią zainteresowani.

Neurodesign pełni obecnie funkcję wspierającą projekty. Wskazuje, że aby być ponad konkurencją należy zdobyć zaufanie klientów i zajrzeć do ich wewnętrznych potrzeb. Pamiętaj, że dobry projekt musi wywoływać konkretne emocje i posiadać określone znaczenie! TESTUJ, WERYFIKUJ, WPROWADZAJ MODYFIKACJE!

 

Emilia Raźniak

Emilia Raźniak

Specjalista ds. social media